• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verzenden als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Logistiek

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
ik ben op zoek naar een mogenlijkheid om een excelsheet op te slaan als pdf en het daarna als pdf bijlage te verzenden is dit mogenlijk in excel 2003
het opslaan in pdf heb ik als wel gevonden en dat lukt ook goed. maar het meesturen als bijlage lukt me nog niet is er iemand die daar ervaring mee heeft??

gr logi

nader uitgelegd

ik weet dat er veel over het verzenden van mail word geschreven. maar ik denk dat ditnet iets anders is. in de bijlage kan je zien dat er een pdf bestand wordt gemaakt en op geslagen, dit werk prima. maar wat ik graag zou willen dat het daarna als bijlage (pdf dus) word meegezonden in een email die door de zelfde of eventueel een andere macro word gemaakt wie kan me daar verder mee helpen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je onderstaand stukje code uit de link van Daniël onder je bestaande macro plakt kan je met enkele aanpassingen het PDF-bestand toch onmiddelijk verzenden, gebruik makend van de reeds opgegeven naam en pad

Code:
Set App = CreateObject("Outlook.Application")
Set Itm = App.CreateItem(0)

With Itm
    .Subject = "Onderwerp"
    .To = "e-mail adres"
    .CC = ""
    .body = "Bijgaand de door gevraagde offerte als pdf bestand." & vbCrLf & vbCrLf
    .Attachments.Add sPDFPath & "\" & Replace(sPDFName,"xls","pdf")
    .Send
End With

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Ik heb zowat zitten rondkijken op het www en je komt er macro's tegen die vanuit excel pdf gegevens ophalen en mailen ( enkel voor outlook ) daar ik niet met outlook werk kan ik het ook niet proberen , ik heb wel voor bepaalde van onze chauffeurs een sheet gemaakt die ze invullen en als ze op de knop drukken verzenden ze het dokument terug aan mij , werkt ook niet in alle mail progs .
Wat ik ook heb is de add in voor excel 2007 als pdf bijlage bij een email verzenden ik denk dat er voor excel 2003 ook eentje bestaat dan ook wel afgestemd op outlook .

Bedankt!

Als je onderstaand stukje code uit de link van Daniël onder je bestaande macro plakt kan je met enkele aanpassingen het PDF-bestand toch onmiddelijk verzenden, gebruik makend van de reeds opgegeven naam en pad

Code:
Set App = CreateObject("Outlook.Application")
Set Itm = App.CreateItem(0)

With Itm
    .Subject = "Onderwerp"
    .To = "e-mail adres"
    .CC = ""
    .body = "Bijgaand de door gevraagde offerte als pdf bestand." & vbCrLf & vbCrLf
    .Attachments.Add sPDFPath & "\" & Replace(sPDFName,"xls","pdf")
    .Send
End With

Mvg

Rudi

Hij is helemaal voor de bakker Bakkertje helemaal super werkt perfect bedankt voor jullie hulp allemaal

Hallo,

Ik heb deze vraag toevallig ook gesteld op dit forum. Ik snap de opgegeven pad wel, maar wat moet er dan eigenlijk precies ingevuld worden bij de naam zodat outlook het gelijk verzend?

Groetejs,

Danielle

Heb al hulp gekregen van Rudi. Deze vraag is alweer beantwoord.

Groetjes,

Danielle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan