• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzenden bestand per e-mail vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceelaert

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
:evil:Ik heb een probleempje met Office 2007.
Ik wil een bestand vanuit Excel (en ook bij Word) verzenden met mijn Windows Live Mail (mijn standaard e-mail-programma). Via "Bestand-verzenden e-mail (met bestand als bijlage)".
Ik krijg dan echter een foutmelding "Algemene foutmelding in het postsysteem, sluit het postsysteem en tracht het opnieuw".
(zie bijlage)
Mijn inziens komt dit doordat Excel Outlook wil starten (dat ik niet gebruik).
Waar kan ik dat wijzigen?

Ik gebruik Windows Vista 64-bits.

CC.

Bijlagen

Je moet bij Vista even Windows Mail als 'standaard programma' instellen.

- ga naar het configuratiescherm
- kies daar STANDAARD PROGRAMMA'S
- kies dan voor UW STANDAARD PROGRAMMA'S INSTELLEN
- klik in de lijst op WINDOWS MAIL
- klik in het linker deel van het scherm op DIT PROGRAMMA ALS STANDAARD INSTELLEN.

Nog steeds niet gelukt.

:evil:Helaas,
Dit staswndaard onder Vista instellen lijkt niet voldoende.
Had ik reeds geprobeerd.
In Word komt er overigens een iets andere foutmelding.
En als vervolkgens Word wordt afgesloten volgt de melding dat er geen standaard e-mailpakket is geselecteerd (heb ik wel gedaan) en dat ik Outlook zou moeten gebruiken (zzie bijalge).

Bijlagen

Hoi,

Eerst maar eens outlook verwijderen als je het toch niet gebruikt, lijkt me.
En hierna het JUISTE mailprogramma als standaard instellen.
Overigens is het verstandig dit niet alleen via het configuratiescherm te doen, maar met name ook in Internet Explorer!!!!

SJJ geeft je een verkeerd advies. Hij heeft het over Windows Mail en begrijpt kennelijk niet dat Windows Mail en Windows Live Mail twee geheel verschillende programma's zijn.

Nog immer geen oplossing

:evil:
Ik heb Outlook "buiten gebruik gesteld" (als onderdeel van het MS Office-2007-pakket).
Tevens heb ik opnieuw de standaardprogramma's ingesteld voor e-mail(Windows Live Mail; is inderdaad wat anders dan Windows mail!!).
Maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.
Heb via google wel meer informatie gevonden. Exchange server kan ik als privé-persoon (met een POP-3 account) niet instellen. (zie http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HA012301711043.aspx)
Zijn er nu nog andere oplossingen??

CC

Twee vragen:
Wat is je mailprovider?
En: heb je je mailaccount al eens verwijderd uit WLM en opnieuw aangemaakt?
Dat laatste wil ook nog wel eens helpen.

Mailprovider is "Het Net" van KPN.
Ik gebruikte eerst Windows Mail. Weet eigenlijk niet of het probleem zich toen ook al voordeed.(ben namelijk ook nog maar pas overgestapt op Offic 2007, dus dat weet ik niet zo precies. Eerder met Office 2000 en Windows Mail werkte het wel.

WLM heb ik "geüpdate" over Windows Mail. Dus ook alle instgellingen zijn "automatisch" meegenomen.
Zal de account eens opnieuw invoeren.

CC

Laatst bewerkt:
Mailprovider is "Het Net" van KPN.
Ik gebruikte eerst Windows Mail. Weet eigenlijk niet of het probleem zich toen ook al voordeed.(ben namelijk ook nog maar pas overgestapt op Offic 2007, dus dat weet ik niet zo precies. Eerder met Office 2000 en Windows Mail werkte het wel.

WLM heb ik "geüpdate" over Windows Mail. Dus ook alle instgellingen zijn "automatisch" meegenomen.
Zal de account eens opnieuw invoeren.

CC
Heb het op een andere computer geprobeerd, met Windows 7 en Office 2000 en Windows live Mail. Dan werkt het wel.
Het lijkt dus aan Office 2007 te liggen???? (of een verschil tussen Vista en Windows 7; immers andere pc was Vista met office 2007 en WLM!)
CC

Heb het op een andere computer geprobeerd, met Windows 7 en Office 2000 en Windows live Mail. Dan werkt het wel.
Het lijkt dus aan Office 2007 te liggen???? (of een verschil tussen Vista en Windows 7; immers andere pc was Vista met office 2007 en WLM!)
CC
Nog suggesties???
CC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan