verzenden bestand van 700 MB

Status
Niet open voor verdere reacties.

theone

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

is het mogelijk om eventueel een bestand van ongeveer 700 MB (bv een videofilm) te verzenden van bv mijn eigen computer naar een kennis??

En zoja, met welke programma"s is dit mogelijk???

Alles kan, maar waarom zet je het bestand niet op een CD'tje en stuur je het via de post ? Voordat jij 700 MB hebt verstuurd ben je toch wel heel eventjes verder en de "hinder" / ongemak die je daarvan hebt, weegt m.i. niet op tegen de 1 a 2 euro die het kost om tante Pos het werk te laten doen ?

Via messenger moet het wel gaan maar zoals Pasja zegt je bent erg lang bezig en al die tijd moet de verbinding stabiel zijn en mogen er geen fouten optreden.....

700 MB is niet niks en wat dat betreft kan ik wel meegaan met wat Pasja roept.

Mocht je het toch via de digitale (snel)weg willen doen:

www.yousendit.com

serv-u

hoi je kunt natuurlijk ook even een server opzetten bv serv-u en dan gebruiker met ww aanmaken en die doorgeven kan hij inloggen en op zn hd opslaan.

het is maar een idee misschien beetje in gewikkeld maar goed.

suc6 gr mike

Bedankt voor alle info.

Zoals ik het allemaal begrijp, is het veel te omslachtig om zo"n groot bestand over te zenden naar een kennis.

Toch weer een stuk wijzer geworden!

Aan iedereen: THANX!!!

Als je die 700MB met MSN verzend, ben je ongeveer een dag zoet. Uiteraard is dit afhankelijk van de snelheid van de internet verbinding.

:rolleyes:
En hoe zit het met de internetprovider? Staat die ongelimiteerd emails toe?
Ik versta toch 700MB per email verzenden?
En ja als men een eigen website heeft kan men daar een (geheime) pagina inlassen. Verzending gebeurt dan met FTP, maar is niet een trage verzending?

Laatst bewerkt:
Films oversturen via MSN kan gewoon hoor, duurt meestal een uurtje of 6/7.

Weet niet wat voor upload je hebt ? Ik heb 120 kb/s up (is meestal 32 / 48 bij andere providers) en dan duurt het 2 uren ongeveer.

FTP servertje opzetten is natuurlijk het beste.. dan kan je ook resumen mocht er iets fout gaan.

Dan moet je dus 70 bestanden van 10 mb sturen, weet je hoeveel werk dat is ? :confused: :D

Ach, gratis is gratis..

Zojuist met yousendit.com een testje gedaan. Een mpg-tje van 30 mb doet ie een halfuurtje over om te uploaden. Ruigweg omgerekend zou ie dus ong. 12 uur bezig zijn om het bestand van 700 mb te uppen. Duurt wel ff ja.....maar goed, als 't ding toch aan staat....wrom niet?:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan