Verzenden e-mail : SMTP communicatie probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik heb me ooit eens aangemeld voor een russische nieuwsbrief, maar krijg daar dagelijks mailtjes van. Omdat ik dit beu ben laat ik deze mailtje altijd plaatsen in ongewenste email. Nu had ik ( eindelijk ) een link gekregen waar ik me kan afmelden voor deze nieuwsbrief. Ik heb dit nu enkele keren geprobeerd, maar krijg dan telkens de melding : "Undelivirable ; Delivery Status Notification (Failure)
Als ik doorklik staat er :

Your message

To: modebeauty.goods.vikroykamail-unsub@subscribe.ru
Subject: Unsubscribe

did not reach the following recipient(s):

modebeauty.goods.vikroykamail-unsub@subscribe.ru on Tue, 22 Jan 2013
11:58:48 +0100
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com #5.5.0 smtp;550 Mail from ******** to <modebeauty.goods.vikroykamail-unsub@subscribe.ru> prohibited from your location ********> ( waarbij ik mijn e-mail adres en de locatie uit privacy vervangen heb door sterretjes )

Wie kan me zeggen wat hier het probleem is en of ( en hoe ) ik dit zelf kan oplossen ?
Ik wil nl. dolgraag van die vervelende mailtjes van hun af !!!!!

a. Had minstens vermeld welk mail-domein (dus het deel áchter de @) die je gebruikt hebt bij het versturen.
b. Had minstens vermeld of die tweede ****** een ip-adres is of de naam van de regio/land/plaats waar jij (of je mailserver) zich in bevindt.

5.5.0 smtp;550 meldingen zijn 'anti-spam' terugmeldingen die de ontvangende mailserver genereert.
En wat er in staat is duidelijk: Ze zijn het niet eens met het ip-adres of regio van waaruit je de mail verstuurd hebt.

M.b.t. a. Wellicht is er een SPF-record voor jouw mail-domein ingesteld, maar stuur jij (via) een ip-adres dat niet geauthorizeerd is in het SPF-record.
M.b.t. b. Indien een ip-adres werd genoemd: Het zou kunnen zijn dat het ip-adres van waaruit je stuurt op een blacklist staat óf als 'dynamisch' staat genoteerd.
Indien een regio/land/plaats werd genoemd: Het zou kunnen zjin dat het ip-adres (via bijv. geoip) is gelocaliseerd in een land waar de ontvangende mailserver geen zaken mee wil doen.

Tijs.

Beste Tijs, bedankt voor je snelle reactie. Ik ben niet zo'n expert in dergelijke dingen ; vond het al heel goed van mezelf om eraan te denken privacy-gevoelige details weg te laten :D
a. Ik heb een planet account, en voor wat het SPF record betreft ; dit zegt me helemaal niets :o. Kan ik er zelf voor zorgen dat mijn IP adres geauthoriseerd wordt in het SPF record en hoe doe ik dat ?
b. Ik weet niet of ik het IP adres zomaar bekend mag maken ( zo ja heb ik er geen enkel probleem mee dat adres hier te vermelden ) ; er werd inderdaad een ip adres genoemd. Lijkt me sterk dat ik op een blacklist zou staan ( ben een heeeel braaf iemand ). En hoe kan ik er achter komen of dit een dynamisch adres is ? En zo ja, kan ik er dan ( tijdelijk ) voor zorgen dat dit ingesteld wordt als niet-dynamisch en hoe doe ik dat ?

Ok, nu weten we meer:
a. Als het goed is mail je via de mailservers van Planet/KPN. Klopt dat?
b. En had je inderdaad een @planet.nl afzender genoemd?
c. Is het ip-adres dat je verborgen had die van jezelf? ( Uit te zoeken door, vanaf je thuislokatie, te gaan naar http://www.watismijnipnl )
Of is het misschien 213.75.3.30 (=hetzelfde ip-adres waar mail voor @planet.nl naar toe gestuurd wordt)?
Of is het een ander ip-adres?
d. Er is geen SPF-record van planet.nl. Een kwalijke omissie die ik eerder ook al gezien had. Een onjuist SPF-record of het ontbreken ervan kan er toe leiden dat verstuurde mails niet serieus genomen worden door (kritische) ontvangen mailservers.

Tijs.

Tijs,
a. Ik mail via mail.kpnmail.nl ( = server voor uitgaande e-mail volgens outlook )
b. inderdaad een planet.nl afzender
c. volgens de link heb ik een ander IP adres dan genoemd in retour-mail. Het IP adres genoemd in de mail is 213.75.39.5
Ondanks het feit dat er geen SPF-record van planet is hoop ik dat dit toch opgelost kan worden. ( ik heb er al over zitten denken een
hotmail- yahoo -of weet-ik-wat-voor account aan te maken en via dat e-mailadres door te geven dat er geen berichten meer naar mijn *****.planet.nl gestuurd moeten worden )

Dat ip-adres is inderdaad een KPNxchange.com ip-adres. En staat op enkele blocklists ook, zie deze link
Dus (nog afgezien van geen SPF-record) kan de vermelding op die blocklists ook een reden zijn waarom je mail geweigerd is.
Helaas kun je daar zelf niets aan doen, maar je zou er een mail of telefoon richting de Planet helpdesk aan kunnen wagen om te zien of zij de vermelding op die blocklists ongedaan kunnen maken.

Gmail en Hotmail hebben in ieder geval wél een SPF-record en doen wellicht meer aan spam-bestrijding dan Planet.

Tijs.

Beste Tijs,

Bedankt voor je hulp. Ik heb een gmail account aangemaakt en heb via gmail een mailtje gestuurd. Ben heel benieuwd of het nu gaat lukken. Mocht dit nog steeds een probleem blijken, zal ik zeker proberen contact op te nemen met de helpdesk van KPN ( Planet ), maar mijn ervaring is dat het dan ook niet zo snel opgelost zal worden...:(

Je wilt het niet geloven........ Gmail account aangemaakt, weer een berichtje verstuurd en wat krijg ik zojuist gemaild ? Juist, weer een melding dat het bericht niet aangekomen is bij geadresseerde : This is an automatically generated Delivery Status Notification

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipient has been delayed:

modebeauty.goods.vikroykamail-unsub@subscribe.ru

Message will be retried for 2 more day(s)

Technical details of temporary failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 451 451 Try again later (state 13).
Ik word hier echt wanhopig van.....

Ik zie nog geen definitieve afwijzing, en gmail gaat het nog 2 dagen voor je proberen.

Tijs.

Hoewel het probleem nog niet is opgelost, zet ik de status toch op "opgelost" :Ik heb inmiddels met mijn gmail account de afzender kunnen bereiken en een link van hun gekregen waarmee ik het abonnement op hun nieuwsbrief kan opzeggen ( helaas is dit tot op heden niet gelukt, maar zal wat tijd vergen denk ik :( ). Bedankt nogmaals voor het meedenken !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan