verzenden email met bijlage lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonia60

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
hallo allemaal

wij hebben 2 computers met ieder een eigen emailaccount op een aansluiting van multikabel.
De emailinstellingen zijn juist en ook de beveiligingsinstellingen van multikabel zijn hetzelfde.
Op de computer met de hoofdaccount gaat alles oke, maar op de andere pc kunnen wel emails, maar niet emails met bijlage worden verstuurd. Ze komen wel onder de map; verzonden email. maar even later komt er een mailtje binnen van de mailscanner van multikabel die ze tegenhoudt. Het maakt niet uit wie de geadresserde is, geen enkele bijlage wordt verstuurd.
Bij mijn weten hebben we niets veranderd in de instellingen. Iemand een suggestie waar ik moet zoeken?
BVD Tonia

hoi Elisa

Nee, beide accounts zijn van quicknet.
Het heeft tot 5/6weken terug gewoon gewerkt en we hebben niets daaraan veranderd.
Misschien een foutje bij Multikabel zelf?

Bijlage ook niet te groot?
Een mp3 versturen kun je b.v. wel vergeten. Bij Planet kan ik het tenminste niet doen.
Probeer er achter te komen hoeveel je mag versturen.

Is het misschien een exe bestand of iets anders wat als gevaarlijk wordt beschouwd? Dat heb ik tenminste met Gmail.
Vertel eens wat je wilt versturen. Foto of zip of exe en hoe groot het is.
Dat je problemen kunt hebben met openmaken van bijlagen is een instelling maar ik heb nog niet ondekt dat er ook een instelling is voor uitgaande mail.

Trouwens, dat andere account.......is dat een eigen identiteit of is het een alias-account?

Het maakt niet uit welk bestand er verstuurd moet worden. Om het wat duidelijker te maken heb ik de foutmelding hieronder geplakt:

Subject: de eerste keer.doc [1/2]
> Date: Sun Oct 30 21:24:08 2005
> Any parts of the message that could not be analysed will not have been
> delivered.
>
> If you are using Microsoft Outlook, we strongly recommend you change your
> outgoing message format from "Rich Text" to "HTML" or "Plain Text".
>
> 1) Click on the "Tools" menu and choose "Options..."
> 2) Got to the "Mail Format" tab
> 3) For message format, select "HTML" or "Plain text"
> 4) Click OK
>
> The virus detector said this about the message:
> Report: Report: MailScanner: Fragmented messages cannot be scanned and are
removed
>
>
> --
> MailScanner
> Email Virus Scanner
> www.mailscanner.info

De instellingen voor HTML staan zoals hierboven is aangegeven. De "probleemcomputer"heeft een eigen identiteit, en maakt gebruik van een eigen emailadres en is via een router met het kabelmodem verbonden.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben en dat je hier iets mee kunt.

The virus detector said this about the message: MailScanner: Fragmented messages cannot be scanned and are
removed

Ik denk eerder dat de virusscanner er iets mee doet of nog erger, een virus vindt.
Scan je pc eens goed in de veilige modus met een AntiVirusscanner. Spybot Search and Destroy en AdAware.

Gelezen?

Het probleem is opgelost. Eigelijk heel simpel
Email/accounts/geavanceerd
Berichten opsplitsen indien groter dan 60 kb stond aangevinkt.
Na deze verandering werkte alles weer, dus gelukkig geen virus.
In ieder geval, Elisa bedankt voor het meedenken.

Voor de duidelijkheid even het complete pad:
OE/Extra/Accounts/klik op account en kies voor eigenschappen/tabblad geavanceerd.

Het zat em dus in dit: The virus detector said this about the message:
Report: Report: MailScanner: Fragmented messages cannot be scanned and are removed

En OE maar knippen en de viruscanner steigeren LOL
Jeetje wat stom.

Hebben we allebei wat geleerd :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan