verzenden en ontvangen is een zooitje

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Berichten
231
Ik heb 2 computers waarvan op 1 altijd outlook express heeft gedraaid (en nu nog). Hiermee beheer ik 3 emailadressen; een hotmail, een chello (tevens mijn provider) en een zonnetadres. Ik heb de gegevens exact (denk ik) overgenomen op de andere computer (de andere computer gaat de deur uit) en die zou het nu dus net zo moeten doen als de andere computer...
Ik heb getest door naar mijn eigen adressen te mailen en het volgende is het geval:

van hotmail naar zonnet gaat goed
van zonnet naar chello gaat goed

van chello naar zonnet gaat fout
van zonnet naar hotmail gaat fout

ik snap er niks meer van!:confused:
De foutmelding luidt als volgt:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is 'mijn hotmail@dres'. Onderwerp '', Account: 'pop3.zonnet.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 relaying mail to hotmail.com is not allowed', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
 
Laatst bewerkt:
Met je probleem kan ik je niet helpen, maar je kan wel beter even je hotmailadres verwijderen uit je bericht, tenzij je liefhebber bent van spam ;)
Btw, als je via pop3/smtp mailt, moet je dan niet ook verbinding hebben met de betreffende provider? Als je met zonnet een mail wil versturen met een chello account (via smtp in OE), dan gaat dat niet werken ben ik bang.
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook je accounts gexporteerd en in de nieuwe geimporteerd.

Als je dat doet moet het goed gaan.

Eric.
 
Ik heb zojuist ge-exporteerd en ge-importeerd, maar nog steeds zelfde probleem...

(Goeie tip trouwens van dat emailadres:eek: )

Zonnet ontvangen via chello als provider gaat overigens prima..(om even op eerste bericht te reageren)
 
Even voor de zekerheid.

Je krijgt dan een "iaf" file, die je bij de andere importeert. Misschien meot je de niet werkende eerst verwijderen, omdat hij anders zegt: "die is gek, staat er al, hoef niks te doen."

Bij mij werkt dat altijd hoor (zie bijlage)

Eric.

P.S. En voor verzenden moet je via chello dus niet SMTP.zonnet.nl gebruiken, maar de chello variant.
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg inderdaad 'iaf' files en ik had ook al aanwezige accounts eerst verwijderd.
Voor de inkomende mail van zonnet gebruik ik pop3.zonnet.nl en voor de uitgaande mail.chello.nl.. daar ligt het dus volgens mij niet aan (aangezien hij het op de andere computer dus wel doet op deze manier)

Heeft het misschien iets met de computer te maken (nieuwe is XP, oude is 2000), of een of andere instelling die ik nog moet wijzigen ofzo? Ik weet het echt niet..
 
Ben geen liefhebber van XP. Betekent volgens mij Extended Problems.

Weet wel dat XP een eigen firewall heeft, maar of het daar aan zou kunnen liggen weet ik niet hoor.

Eric.

P.S. Heb je wel alle updates ??
 
renzmenz zei:
van chello naar zonnet gaat fout
van zonnet naar hotmail gaat fout
Dus een mail van Piet@chello naar Piet@Zonnet lukt niet ook al gebruik je de SMTP server van Chello.

Begrijp ik dat goed. En wat zegt hij dan want je voorbeeld ging over hotmail en die doet het alleen als je een betaalde versie hebt. Mogelijk is je oude account op je 2000 machine er door geglipt of herkent je XP machine nog niet dat je betaald hebt.

Eric:thumb:

P.S. de XP machine van mij wist zelfs mijn hotmail te achterhalen, vraag niet hoe.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb je inderdaad goed begrepen, van chello naar zonnet gaat niet. Hotmail is een niet-betaalde versie en dat gaat goed (dat kon toch tot voor kort gratis in outlook?). Hoe controleer ik of het aan de firewall van XP ligt? Ik zag net op

http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/HA011128331043.aspx

dat het misschien daarmee te maken heeft, maar een duidelijke uitleg over hoe ik dat op moet lossen stat er niet bij..

Even opsommen wat niet gaat:
chello-->zonnet
zonnet-->hotmail
chello-->hotmail

en wat wel gaat:
zonnet-->chello
hotmail-->zonnet
hotmail-->chello
hotmail-->hotmail
 
Ben je kwijt.

Je zegt dat Chello je provider is. Waarom zou je dan van Chello niet naar zonnet kunnen mailen. Je mailt toch ook naar mij op zonnet.

Bedoel je mischien dat je zonnet niet binnen kunt halen. (dat heb ik vaker gehoort bij chello)

Kijk dan eens op Versatel in je online mail of die mail is aangekomen.

Eric:thumb:
 
Laatst bewerkt:
OPGELOST!!

Deze had niemand anders kunnen oplossen voor mij, sorry..
Ik was al die tijd ingelogd bij de UvA... ik was vergeten uit te loggen (niet dat ik wist dat dat nodig was voor dit soort dingen, maar nu is dat dus duidelijk). Toch gek, als ik er over nadenk.. maargoed. Het is voorbij, we gaan weer blij verder! :)
Bedankt voor de moeite:thumb:
 
Ok

Nog een goed Jaar 2006 toegewenst met veel creativiteit.

Eric.

P.S. Het is niet gek hoor, de universiteit wil niet gebruikt worden als doorgeefluik. Lijkt me logisch.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan