• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzenden formulier

basblok

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Geacht forum,

Ik heb een formulier dat ik als bijlage naar mensen wil sturen en waar de leden een vraag moeten aanvinken.
Vervolgens moeten zij het formulier middels een verzendknop kunnen verzenden.

Is het bestand aan te passen dat men het formulier zonder probleem kan openen en verzenden?

Met vriendelijke groet,
Bas Blok

Bijlagen

Vast wel. Maar je bent wel heel erg afhankelijk van de software die de ontvanger heeft geïnstalleerd. Daarnaast moeten de macro instellingen dan ook nog precies goed staan. Standaard is dat niet meer het geval. Dus mogelijk toch eens nadenken over een andere oplossing.

Dat is ook precies waarom ik dit item voorleg bij het forum. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Hier moet toch iets voor te vinden zijn?

Beste kans is om een onlineformulier te gebruiken. Meer dan zat plugins voor Wordpress of formuliergenerators te vinden. Dan omzeil je het hele gedoe en kan iedereen met eender welk apparaat (als het maar een browser heeft) deelnemen.

Je zou eens kunnen kijken naar Microsoft Forms of Google.

Inderdaad, dit werkt wel, maar iedere ontvanger moet dan Excel hebben, de macro beveiliging uitgeschakeld en noem maar op. En de mensen zonder computer kunnen dan niet meer meedoen, want binaire bestanden van Excel werken niet op Android of Apple.

Mijn advies: Gebruik gewoon een online formulier, zoals Google Forms, of Microsoft Forms. Die kan alles in een excel-spreadsheet opslaan.

Dus blijkt de juiste oplossing helemaal nog niet zo eenvoudig te zijn.
Een Google/MS formuliertje is juist het eenvoudigst.
Nu zijn mensen afhankelijk van:
- Dat ze Excel hebben
- De oplossing vertrouwen, vanwege meldingen over macro's.
- Dat ze een mail-app op hun apparaat hebben ingesteld, terwijl er toch een hoop mensen zijn die lekker via webmails kijken.

Terug
Bovenaan Onderaan