verzenden van gmail in outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

jadame1011

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Ls,
weet iemand hoe ik mijn gmail kan verzenden in office utlook 2007
ik heb bij de smtp server heb ik ingevoerd--> smtp.gmail.com
zoals gmail zelf ook aangaf,

als foutmelding kreeg ik het volgende:

Taak franklin.mendeszoon@gmai.com - Verzenden... rapporteert fout (0x80042109): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Vast bedankt

als je het precies zo invoerde als je typt dan is het fout.
gmai is het niet

en ik kan bij gmail nergens vinden dat 2007 al ondersteund wordt.
heb je wel pop aangevinkt bij gmail

Gmail en 2007 werken samen.

Heb je voorheen wel gmail in outlook gehad? Of is dit de 1e keer?

Heb je de stappen gevolgt die op de gmail site staan?

Je zal behalve de SMTP instelling ook de poortnummer van de server van GMAIL in moeten stellen. Deze staat standaard op 25 maar moet bij Gmail gewijzigd worden in 465.
En net wat Puppie ook al aangaf, je zal in Gmail (webmail) moeten aangeven dat je je emails via POP wilt ontvangen.

wat hierboven voor argumenten zijn beschreven, alle optie positief wat de instellingen bestreft.
wat kan er nog meer zijn?

Heb je alle stappen doorlopen die op de Gmail site staan?
Kijk ook als je klaar bent of je POP ingeschakeld hebt zoals hun het aangeven.(onderaan de pagina)
Succes :thumb:

Heb je op Eigenschappen van je Account, Tabblad Servers bij Server voor uitgaande e-mail het vinkje bij Voor deze server is verificatie vereist ingeschakeld?

Ontvangen gmail MS Outlook lukt niet, verzenden wel.

Ik heb ook problemen met gmail via MS Outlook 2007. Verzenden lukt wel maar het ontvangen van berichten niet. Iemand nog een idee wat ik kan/moet aanpassen ?

Bij verzenden (SMTP) gewoon de server van je provider invullen. Verder niets aanvinken. Poort moet gewoon op 25 bijven staan.

Verzenden lukt me wel maar het ontvangen niet....... Bedankt voor het meedenken!

Als eerste moet je inloggen op www.gmail.com en en hier naar de Settings gaan.
Klik dan op de gele Tab Forwarding and Pop en Enable de Pop functie for all mail.
Kies er dan gelijk voor om de mail te verwijderen, nadat die is binnengehaald.
Klik op Save Changes en log uit.
Vervolgens ga je naar je account van je e-mailprogramma.
Vul je login en wachtwoord in.
Pop3-server is pop.gmail.com en de SMTP-server dus die van je provider.
Hierna de eigenschappen van je account bekijken en bij geavanceerd moet je aanvinken bij inkomende mail: Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig. Het poortnummer gaat dan van 110 naar 995. Hierna op OK en haal je mail maar naar binnen.

Als het ontvangen bijvoorbeeld wel lukt en verzenden niet, of anders om, controleer je virusscanner. Het kan zijn dat poort 25 wordt geblokkeerd.

Groeten Mark

Ik heb jullie probleem gevonden:
Ga dus naar More Settings .. (Meer instellingen) -> Tabblad Outgoing Server (Uitgaande Server) -> My Outgoing (SMTP) requires authenition (Mijn Uitgaande (SMPT) ...) vink deze aan -> Ga nu naar het tabblad: Advanced (Geavanceerd) -> Incoming server/Inkomende Server (POP3): 995 -> Vink This server requires an encrypted connection/ Deze server heeft een versleutelde verbinding nodig (SSL) aan -> Outgoing Server/Uitgaande Server (SMTP): 465 -> Use the following type of encrypted connection/ Gebruik de volgende type versleutelde verbinding kies: SSL.

Nu zou alles het moeten doen. Doe een check dmv Test Account Settings... /Test Account Instellingen...

Voor de rest is het:
Inkomende Server:
pop.gmail.com
Uitgaande Server (SMTP):
smtp.gmail.com

Veel succes;)

Met vriendelijke groeten,
Melroy van den Berg

Ik heb jullie probleem gevonden:
Ga dus naar More Settings .. (Meer instellingen) -> Tabblad Outgoing Server (Uitgaande Server) -> My Outgoing (SMTP) requires authenition (Mijn Uitgaande (SMPT) ...) vink deze aan -> Ga nu naar het tabblad: Advanced (Geavanceerd) -> Incoming server/Inkomende Server (POP3): 995 -> Vink This server requires an encrypted connection/ Deze server heeft een versleutelde verbinding nodig (SSL) aan -> Outgoing Server/Uitgaande Server (SMTP): 465 -> Use the following type of encrypted connection/ Gebruik de volgende type versleutelde verbinding kies: SSL.

Nu zou alles het moeten doen. Doe een check dmv Test Account Settings... /Test Account Instellingen...

Voor de rest is het:
Inkomende Server:
pop.gmail.com
Uitgaande Server (SMTP):
smtp.gmail.com

Veel succes;)

Met vriendelijke groeten,
Melroy van den Berg

Melroy,

Ook ik had een probleem met verzenden. Maar jouw oplossing werkt voor mij :thumb:
Use the following type of encrypted connection/ Gebruik de volgende type versleutelde verbinding kies: SSL[/U
Dit was 'm!!!! Deze had ik nog niet gevonden in alle beschrijvingen die ik heb gelezen.

Bedankt.
gr. Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan