• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzenden vanuit bestand (+ als bijlage) kan niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik heb sinds een paar dagen Excel2007. Ik probeer een Excel-bestand te versturen terwijl ik in het bestand zit. Ronde knop linksboven / Opties voor Excel / Aanpassen / Alle opdrachten: ik zie daar wel de mogelijkheid "Verzenden naar e-mailadres" bij staan, maar als ik die gebruik wordt het bestand (of het blad) in het mailtje geplakt, terwijl ik het hele bestand als bijlage wil versturen. Kan dit niet meer, in de nieuwe Excel?

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.

Dank Joop, maar wie is Wim Gielissen?

Ik ben bang dat Ron de Bruin mij boven de pet gaat. Begrijp ik het goed dat ik dat verzenden als bijlage niet meer kan doen, tenzij ik zelf dingen in Excel ga veranderen met VBA-code e.d.?

Ik ben ervan uitgegaan dat je een VBA oplossing zocht.
Onder de grote knop vind je een functie Verzenden die je in staat stelt het werblad als bijlage te verzenden.
Wim Gielisse is een gewaardeerd Helpmijlid die vele vragen met betrekking tot excel meestal op sublieme wijze weet op te lossen.
Joop

Ok ...
Ik heb die optie wel gezien: Grote ronde knop / Verzenden, maar daar kan ik alleen kiezen voor "Internetfax", niet voor "als bijlage". Of kan ik daar ook meer opties tevoorschijn toveren met "Aanpassen"?

Ja, precies. Maar zie mijn bijlage!

Bijlagen

• Verzenden - geen keus.jpg
    Verzenden - geen keus.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 125
Ga via de grote knop naar Opties voor Excel
Kies aanpassen
Zoek email en activeer het (in rechter kolom plaatsen)
Nu heb je in de Werbalk snelle toegang een envelopje
Klik daarop en je kan je email verzenden
Joop

Helaas, het werkt niet. Ik krijg het icoontje er wel bij op Snelle Toegang, maar als ik erop klik gebeurt er niets.
Ik probeer het ook in Word: precies hetzelfde (geen reactie). Overigens staat in mijn Word2007 wel (net als in jouw bijlage 64545) "E-mail" onder GroteKnop/Verzenden, samen met "Internetfax", maar E-mail is grijs en reageert niet, helaas.

Het ziet er naar uit dat je geen emailprogramma hebt dat door Microsoft herkend wordt. Vandaar die vergrijsde keuzemogelijkheden. Probeer WindowsMail of Outlook evt. Hotmail of Live. Hier houdt verder ook mijn kennis op...
Succes
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan