• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzending mail via VBA met nog enige wensen

Status
Niet open voor verdere reacties.

resmatrix

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Geachte obi-wan-kenobie’s:thumb:, orakels:thumb: en geleerden:thumb:,

Ik loop tegen een probleem aan waar ik niet uit kom:(.Ik heb al in de code staan wat ie doet en probeer ervan te leren maar dat gaat niet zo snel als ik had gehoopt
Onderstaande code functioneert, nu heb ik alleen een aantal wensen waarvan ik echt geen flauw idee heb of het kan en zo ja hoe dat dan moet. Tussen de ***** staan mijn wensen aangegeven. Als iemand mij kan helpen heel graag.

Op voorhand vast bedankt voor de genomen moeite

Dit is de code:
Sub Genereermail()
Cells.Select ****hier selcteert hij de huidige sheet maar dat moet een andere zijn*****
ActiveSheet
Selection.Copy
Workbooks.Add
ActiveSheet.Buttons.Add(526.5, 26.25, 138.75, 22.5).Select
ActiveSheet.Buttons.Add(527.25, 51, 138.75, 24).Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Naambestand **** hier moet steeds de actuele systeemdatum bij iedere verzending toegevoegd worden****.xls", _
FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", _
ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
Range("S12").Select
Windows("Naam bestand.xls").Activate

Dim objOl As Outlook.Application
Dim objMail As Object

Set objOl = Outlook.Application 'Start Outlook
Set objMail = objOl.CreateItem(olMailItem) 'Maakt e-mailbericht aan

With objMail
.To = "naam@provider.com ***** hier moet een selectiemogelijkheid komen uit 5 vaste email adressen****"
.CC = ""
.Subject = "onderwerp"
.HTMLBody = "<HTML><P><Font face = Arial><font size = 2>text, <br><B><font color = #0173cc>naam</B></font color = #0173cc></P></HTML>"
.NoAging = True
.Attachments.Add "C C:\Naambestand **** hier moet steeds de actuele systeemdatum bij iedere verzending toegevoegd worden****.xls " 'De locatie van de bijlage
'.Display 'Laat e-mail zien voordat hij verzonden wordt
'.Save 'Voorkomt de vraag om op te slaan, slaat op in Postvak In
.Send 'Verzenden van e-mailbericht
End With

Set objMail = Nothing

End Sub

Code:
Cells.Select ****hier selcteert hij de huidige sheet maar dat moet een andere zijn*****
ActiveSheet
Selection.Copy

wordt

Code:
Sheets("naam van het blad").Select
Cells.Copy

Wigi

PS: vergeet geen code tags rond je code te plaatsen hier op het forum. Het symbool daarvoor is #

Laatst bewerkt:
Die SaveAs met datum is al tig keren behandeld geweest op het forum hier.

Code:
.To = "naam@provider.com ***** hier moet een selectiemogelijkheid komen uit 5 vaste email adressen****"

verander in:

Code:
.To = Range("A1").Value

en maak in A1 een keuzelijst aan via Data > Valideren > Lijst. (of een andere cel maar verander het dan ook in de code).

Voor de macro uitgevoerd wordt, kies je dan het gewenste adres in A1 en dat wordt dan gebruikt in de code.

Wigi

Hoi Wigi,

Thnx voor de snelle reactie en sry dat ik die 2de niet had gezien.

maar als het op die manier werkt kan ik dan niet in veld a2 de actuele systeemdatum zetten zodat ie hem bij het opslaan uit dat veld mee pakt of denk ik dan te simplistisch?

Zoiets

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Bestand dd " & Format(Date,"ddmmyyyy") & ".xls", _
FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", _
ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan