• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzendknop werkt niet

basulrich

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2025
Goedenavond, ik ben uren bezig om een verzendknop toe te voegen in een excel. Het is een document dat bewerkt kan worden door mensen en door middel van op de verzendknop te drukken, het bewerkte document, zonder eerst op te hoeven slaan, verzonden wordt naar een ingesteld e-mailadres. Ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij de goede macro code geven of een bestandje met een goede verzendknop onbeveiligd.
Zou top zijn. Groet Bas

Heb je HIER wat aan? Code is trouwens van HSV

Code:
Sub Mail_met_pdf() 'of CommandButton1_Click() ed
    newFilename = ThisWorkbook.Path & "\" & Range("B8") & ".pdf"
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, newFilename

With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
        .To = "a@a.com"
        .Subject = Range("B8")
        .Body = ""
        .Attachments.Add newFilename
        .Send
    End With
End Sub

Goedemorgen, Dank voor jullie reactie. Ahulpje, dit is denk ik zeker de bedoeling maar ik krijg wel een foutmelding als ik het document in de verstuurde mail wil openen. zie foto. Weet jij de oorzaak hiervan?

Bijlagen

• 2025-04-23 09_02_42-Excel.png
    2025-04-23 09_02_42-Excel.png
    7,4 KB · Weergaven: 7
Oeps, openen van het verstuurde document niet getest.
Wijzig
Code:
FileExt = ".xlsx"
in
Code:
FileExt = ".xlsm"

Variabele extensie.
Code:
    ' Temporary file path
    TempFilePath = Environ$("temp") & "\"
    FileExt = CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetExtensionName(ThisWorkbook.Name)
    FileName = "Workbook_" & Format(Now, "yyyymmdd_hhmmss") & "." & FileExt

Met VBA aanwezig een een document is de extensie nooit .xlsx

@edmoor
Dat is dan ook de enige extensie die niet mogelijk is.
.xls (compatibiliteitsmodus) en .xlsm of .xlsb zijn wel mogelijk. De oplossing van Warme bakkertje is universeel bruikbaar. Maar ik neem aan dat TS het bestand zelf distribueert en dus weet welke extensie hij kan gebruiken. Al kan er natuurlijk altijd een wijsneus tussen zitten die er een .xlsb van maakt om zijn Postvak uit iets minder zwaar te belasten.;)

Terug
Bovenaan Onderaan