Verzendlijst in Word op basis van Excel werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartineT

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Ik gebruik al jaren een combinatie van een Word-bestand en een Excel-bestand, maar opeens werkt het niet meer. In het Word bestand wordt verwezen naar velden in een adressenlijst (Excel-bestand).

Op 30 april 2010 was Word opeens de koppeling naar het Excel-bestand kwijt. Ik kan de koppeling weer herstellen via het lint van Word:
- Verzendlijsten, Adressen selecteren, Bestaande lijst gebruiken.
- Daarna blader ik naar het bestand (op een server in huis, die altijd beschikbaar is).
- Ik moet het bestand bevestigen (kies MS Excel-werkbladen vis DDE(*.xls) en OK).
- Ik kies het bereik: Heel werkblad en klik OK.
- Ik klik in het lint op Voorbeeld van het resultaat. Nu kan ik met de bladerknoppen in het lint naar verschillende geadresseerden bladeren, zoals ik dat gewend was.

HET PROBLEEM: als ik de bestanden in Word en Excel heb opgeslagen en de programma's heb afgesloten, is Word de koppeling weer vergeten en moet ik bovenstaande acties weer doen. Dit is nooit eerder zo geweest.
Als ik de bestanden op de lokale harddisk zet, gaat het wel goed. Het lijkt dus op een beveiligingskwestie die plotseling opdoemt. Ik heb niets veranderd aan de bestandsnamen of -locaties. Ook de server is ongewijzigd.

Wat wel gebeurd is: in de week van 30 april zijn bij mij reguliere automatische Windows updates geïnstalleerd. Moet ik een instelling aanpassen om het weer werkend te krijgen?

Ik heb de vraag al bij de Microsoft helpdesk neergelegd, maar nog zonder resulaat. Iemand hetzelfde probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan