Verzendlijst maken lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Berichten
137
Ik heb sinds kort Office 2013 geïnstalleerd (onder Windows 7 pro). Het lukt mij nu niet meer om een "samenvoegbestand" te maken. Ik wil vanuit een excel-bestand de gegevens halen en deze importeren in mijn Word-bestand.
Als ik een "bestaande lijst gebruiken" aanvink, krijg ik het onderstaande scherm:
scherm1.jpg

Als ik een "nieuwe lijst maken" aanvink, krijg ik de melding: "Klasse is niet geregistreerd"?
Wie kan raad geven?
Bedankt
 
Misschien te simpel gedacht maar heb je al geprobeerd om je Desktop.xls bestand op te slaan als een 2013 bestand (.xlsx)?

Groeten Marcel
 
Het bestand dat ik wil gebruiken als adressenbestand is opgeslagen als .xlsx (office 2013)
 
Maar daar verwijs je niet naar in je plaatje; daar staat een verwijzing naar een xls bestand.
 
Het bestand staat (gemakshalve) op mijn desktop. De lijst waaruit ik kan selecteren blijft echter leeg. Het bestand zelf heet "leerlingen". Het enige wat ik zie, als ik mijn bureaublad kies, is dat lege plaatje. Er wordt dus geen enkele "table" getoond om te selecteren.
 
Als je naar hetzelfde plaatje verwijst: daarin staan desktop.xls. Ik verwed er een heel huis onder dat jouw desktop niet desktop.xls heet.
 
Dat klopt. Maar ik krijg verder niks te zien om uit te selecteren.
 
Ik snap je werkwijze niet helemaal, maar ik zou dus even opnieuw beginnen met het samenvoegen. Sowieso moet je, als er een verkeerde naam of map in de keuzelijst staat, die tekst verwijderen. Dit plaatje is ook het het scherm dat je ziet als je gaat bladeren naar een map. De fout zit dus al hierovor.
 
Beste Michel
Ik heb er een kleine video van gemaakt. Misschien dat het probleem op die manier duidelijker wordt?
http://youtu.be/9Xpj8EZe7LI
Als de video stopt, kan ik enkel op "OK" drukken (of op "opties"). Ik kan niets invoeren, wijzigen, verwijderen... Ik vind het ook heel raar dat er "table" staat ipv tabel of iets dergelijks.
Jos
 
Het is inderdaad een bizar verschijnsel; je wijst een bestand aan op de desktop (leerlingen.xls) maar als je dat selecteert dan zet Word de naam van het bureaublad op de plek van het bestand dat je wilt hebben, en zet daar .xls achter. En vindt vervolgens dat Desktop.xls geen excel bestand is (dank je de koekoek!). Dat riekt naar een installatieprobleempje, en dat zou je wellicht met de optie Herstellen kunnen proberen op te lossen.
Om te kijken of het probleem überhaupt wel in het samenvoegen zit, zou je eens kunnen proberen om a) het bestand op een 'vaste' locatie te zetten (bijvoorbeeld in een map <D:\HelpMij) en b) bij het bladeren naar de map niet gebruik te maken van de blader optie, maar de mapverwijzing vanuit Verkenner te kopiëren en te plakken.
Je opent dan eerst de verkenner, en daar open je de map waar je Excel bestand in staat. Vervolgens klik je in de adresbalk van de verkenner, en daar kopieer je dus het adres. Vervolgens ga je in Word weer samenvoegen, maar zodra je in de wizard op de knop <Bladeren> hebt geklikt, plak je het adres in de regel <Bestandsnaam>. Je hebt nog geen bestand, maar dat geeft niet, Word opent nu de map waar het bestand staat. Als het goed is, kun je dat nu selecteren en verder met het proces.
Werkt dit niet, dan kun je (in kladblok of zo) het pad plakken, en daar zet je dan de naam van het Excel bestand achter. De tekst die je dan kopieert en plakt is dan: 'D:\HelpMij\Leerlingen.xls'. Dan zou het bestand zeker geopend moeten worden.

Lukt dit allemaal nog steeds niet, en zie je dus nog steeds geen tabel, dan zou ik aan herinstallatie gaan denken.
 
Beste Michel
Ik heb nu de optie "Herstellen" gebruikt, zoals je voorstelt en nu is volgens mij alles OK.
Bedankt!
Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan