Verzendlijsten printen met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

budgie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Wie kan me helpen deze macro te vereenvoudigen en te vervolledigen.
de bedoeling is om verzendlijsten rectoverso af te printen.
bijkomstigheidje zou zijn indien ik in de macro kan zeggen hoeveel lijsten dienen geprint.

Sub Afdrukken()
'
' Afdrukken Macro
'
'
ActiveDocument.Shapes.Range(Array("Group 79")).Select
Application.PrintOut FileName:="", Range:=wdPrintAllDocument, Item:= _
wdPrintDocumentWithMarkup, Copies:=1, Pages:="", PageType:= _
wdPrintAllPages, Collate:=True, Background:=True, PrintToFile:=False, _
PrintZoomColumn:=0, PrintZoomRow:=0, PrintZoomPaperWidth:=0, _
PrintZoomPaperHeight:=0
ActiveDocument.MailMerge.DataSource.ActiveRecord = wdNextRecord
ActiveDocument.MailMerge.DataSource.ActiveRecord = wdNextRecord
End Sub

Wat wil je precies? Ik vind het een heel erg ongelukkige macro, en ik heb geen idee wat je nu aan het doen bent. Behalve 3 keer een printopdracht op basis van iets wat helemaal niet zou mogen bestaan in een samengevoegd document (wdNextRecord?) en het selecteren van Group 79. Wat vast niet hetzelfde is als Group 1850....

Het betreft een word document (verzending van ons tijdschrift) waarin ik adressen importeer (OBCD) uit een exel bestand.
Voor ieder adres (ongeveer 200) dient het document rectoverso geprint.
De bijgevoegde macro heb ik opgenomen via de functie "macro opnemen" in word. dit werkt correct, alleen zou ik ieder blok van 8 lijnen 200 maal moeten herhalen wat me zeer omslachtig lijkt.
Group 79 is een samenvoeging van textvakken (logo, postzegel, gegevens afzender, enz.....)

Een keer samenvoegen, één keer afdrukken zou ik zeggen.

Eén maal samenvoegen volstaat inderdaad, een maal printen lijkt me al iets minder evident omdat dan slechts de geselecteerde bestemmeling wordt afgeprint en het de bedoeling is van de 200 bestemmelingen ineens te kunnen printen. De in het ROOD vermelde gegevens zijn per bestemmeling veranderlijk. Daar ik het word bestand niet ingevoegd kreeg heb ik er een .JPG bestand van gemaakt.
verzending.jpg

Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal hoe je samenvoegt; normaal gesproken heb je een adressenbestand (heb je: 200 adressen) en één samenvoegdocument (heb je ook). Vervolgens ga je samenvoegen en krijg je als je samenvoegt naar een nieuw document (in jouw geval dus) 200 identieke brieven/documenten met op elk exemplaar de gewenste klantgegevens. Het lijkt er op dat jij 200 keer apart samenvoegt met steeds één record. Lijkt me nogal arbeidsintensief als dat zo is!

Ik heb effectief één exel bestand met alle gegevens (adressen, enz..) en één samenvoegdocument (word). het samenvoegen gebeurt slechts één maal in het originele word bestand.
Het creëren van 200 bestanden zou enkele honderden MB beslaan (logo, overschrijvingsformulier, enz...).
Via het tabblad verzendlijsten kunnen de verschillende geadresseerden opgeroepen worden en geprint worden.
de adreslijst kan bovendien bewerkt worden zodat enkel geadresseerden welke voldoen aan bepaalde voorwaarden kunnen geselecteerd worden.
Momenteel print ik de eerste geadresseerde waarna ik de volgende selecteer - print -volgende - print - volgende - print.....
De macro welke ik bijgevoegd had print automatisch de eerste geadresseerde, selecteert de volgende print af selecteert de volgende print af, enz....

document in orde is. Als de plaatjes in elk document hetzelfde zijn, kun je ze makkelijk koppelen. Dat houdt je document klein genoeg. Overigens heb ik regelmatig dat soort grote documenten gemaakt, en Word kan dat best aan. Veel mooier, makkelijker en met minder problemen los je dit in Access op. Maar dat terzijde :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan