Verzendlijsten: scheiding tussen documenten valt weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees Verhage

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
In onze school krijgen de kinderen getuigschriften. Daarvoor is een sjabloon gemaakt waarin de leerkrachten hun beoordelingen kunnen schrijven. Via Onedrive werken meerdere leerkrachten aan de getuigschriften. Per leerling beslaat dat 4 pagina's.
De documenten worden met 'verzendlijsten' (in Word 2013) aangemaakt en geprint. Met 'velden' wordt de naam van de leerling ingevoerd in de kop en in de voettekst, waarin ook de paginanummers staan. De voettekst is belangrijk om te voorkomen dat pagina's verwisseld zouden worden.
De pagina's worden 2-zijdig geprint. Als ieder getuigschrift op een oneven pagina staat gaat dat allemaal prima.
Het probleem dat optreedt is dat bij sommige klassen de scheiding tussen sommige getuigschriften wegvalt. Meestal klopt de naam in de kop van pagina 1 nog wel, maar de naam in de voettekst is die van een andere leerling en de paginanummering loopt door vanuit vorige getuigschriften (corresponderend met de foute naam in de voettekst.)
Ik kan dat niet herstellen. Het betreffende getuigschrift in een apart bestand kopiëren is de oplossing die ik nu gebruik, maar dat is omslachtig.

De leerkrachten die via Onedrive (bewerken in Word) in de bestanden werken hebben verschillende Wordversies en ik weet niet wat zij uithalen met het document. Als beheerder zorg ik uiteindelijk voor de lay-out van de documenten.

Hoe kan ik de scheiding van de documenten en de paginering herstellen?

Je zult een voorbeeldje moeten posten, want zonder het betreffend document te zien is er weinig zinnigs van te zeggen.

Michiel,

Dank voor je reactie.
Hierbij stuur ik een voorbeeld van de documenten: de getuigschriften van de kinderen + het sjabloon met de invoegvelden. Dit correspondeert met een namenlijst (adreslijst) in Excel.

Ik heb de resultaten van de betreffende leerlingen weggehaald vanwege de privacy. In het voorbeeld staan 2 fouten in het getuigschrift van Emma Delleman (verkeerde voettekst en paginering) en Daphne Kopmels (idem).

Ik heb de verdere getuigschriften weggelaten vanwege het omslachtige deleten van de informatie.

Kun je hier iets mee?
groet Kees Verhage

Bekijk bijlage G13 - klas 2 - sjabloon - voorbeeld.docxBekijk bijlage G14 - klas 2 - totaal - voorbeeld.docx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan