Verzendprobleem Outlook 2007 i.c.m. Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter ReMu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ReMu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Hallo,

Mijn Outlook 2007 doet soms erg raar bij het verzenden van mail.
Soms als ik bepaalde personen een mailtje wil versturen, en op verzenden klik, dan begint het.
Verzenden en ontvangen gaat beginnen, en schiet door naar soms wel 2000 taken, en is druk bezig met synchroniseren van de mappen.
Het mailtje blijft vervolgens in de map "postvak uit" staan.

Het lijkt dus alsof de mail niet verstuurd is, maar in werkelijkheid heeft hij deze mail dan wel verstuurd.
Als ik na veel omwegen dan deze mail weer probeer te verwijderen, wat erg lastig gaat als het verzenden en ontvangen nog bezig is. Dan geeft het systeem de melding dat hij niet verwijderd kan worden omdat het systeem bezig is met verzenden.

Doe ik outlook hard killen, door de services te stoppen, en vervolgens weer opstarten, dan staat nog steeds de mail in het "postvak uit".
Klik ik nu met rechts, en kies voor verplaats naar map, dan is hij daar weg.

Op deze manier heb ik geen controle meer of de mail nu wel of niet verstuurd is!
Ik heb al eens gehad, dat ik op deze manier een mail 4x verstuurd hebt...

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb al ergens gelezen, dat het eventueel aan de weergave van de naam, in het adresboek zou kunnen liggen...

Graag hoor ik van jullie!

Alvast bedankt

Groeten René M.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Al een oplossing voor gevonden???

Ik heb exact hetzelfde probleem. Al een oplossing voor gevonden???

Nog niet, maar zodra ik wat weet, dan post ik het hier!
Ik vind het namelijk vervelend dat ik niet weet of de mail nu wel of niet verstuurd is.

To Be Continued

Mijn mail wordt in ieder geval niet verzonden. Andere draadjes op fora zijn erop gericht het bestand uit postvak uit te verwijderen. Dat lukt me nog wel, maar vervolgens blijft een volgend bericht net zo hard weer hangen.

Mijn mail wordt in ieder geval niet verzonden. Andere draadjes op fora zijn erop gericht het bestand uit postvak uit te verwijderen. Dat lukt me nog wel, maar vervolgens blijft een volgend bericht net zo hard weer hangen.

Ja verwijderen lukt nog wel, maar dat is niet het grootste probleem.
Zojuist nog even het digitale netwerk doorlopen en kom meerdere mensen met verzendproblemen tegen in OL 2007.

Oplossingen variëren van : naamsweergave, zend en ontvangst tijd, tot en met authenticatie van uitgaande e-mail instellingen.

Een opsomming van geboden oplossingen:
Als je in je adresboek de eigenschappen van een contactpersoon opvraagt, en daar de weergave naam aanpast in (pietjepuk@nederland.nl) i.p.v. Pietje Puk, dus het volledige e-mail adres weergeven.

Zenden en ontvangen op tenminste 10 minuten??? (de mijne staat al jaren op 1 minuut, op meerdere systemen, en nooit geen problemen :) )

Uitgaande e-mail authenticatie, d.w.z. dat je uitgaande e-mail zo ingesteld moet zijn, dat hij verbinding maakt met de SMTP server van je huidige internet aanbieder! Sommige providers (de meeste) hebben het zo ingesteld, dat je alleen e-mail kunt verzenden via hun eigen SMTP server. Mocht je bijvoorbeeld een eigen domein hebben, en je hebt als mail server mail.mijndomein.nl, dan moet je deze wel voor de inkomende post gebruiken, maar niet voor de uitgaande post, hiervoor stel je dan weel in bij uitgaande mail smtp.jouprovider.nl

Kortom, een aantal standaard instellings optie die aangedragen zijn op internet, maar voor mij nog niet de oplossing van mijn probleem.

Zojuist nog een keer een mail verstuurd naar de persoon, die ik gisteren ook wilde mailen, en nu liep mijn systeem gewoon door, en lijkt het erop dat mijn mail nu dus wel verstuurd is. Gisteren bleef de mail in postvak uit hangen, weet dus niet zeker of deze wel verstuurd is.

Later realiseerde ik me,dat op het moment van vezenden, mijn Mc Afee virusscanner ook druk bezig was mijn weekelijkse PC scan uit te voeren. Wellicht dat dit van invloed is.

Maar waar staat jou topic, met de exacte probleem aanduiding van jou probleem?
Dan kan ik die ook nog eens bekijken.

Hoop dat je hier iets aan hebt?

Andere personen mogen nog steeds reageren!! :)

Groeten René

to be continued

Deze oplossingen ken ik inderdaad ook al, maar hebben geen invloed op de willekeur waarmee berichten blijven hangen.

Ik heb nergens nog een topic hierover aangemaakt, maar vooral binnen bestaande op zoek gegaan naar de oplossingen.

gr. Robert

Deze oplossingen ken ik inderdaad ook al, maar hebben geen invloed op de willekeur waarmee berichten blijven hangen.

Ik heb nergens nog een topic hierover aangemaakt, maar vooral binnen bestaande op zoek gegaan naar de oplossingen.

gr. Robert

Wat is de regelmaat dat het bij jou gebeurt?
Bij nu 2e keer in anderhalve maand tijd....

By the way, ik heb dit probleem ook al op andere forums geplaatst, incl. die van mickeysoft zelf :confused:

Gr. René

Nu imddels 5 keer gehad, maar heb de combi vista en 2007 pas sinds enkele dagen, dus frequentie is wel erg hoog.

Hallo,

Hebben jullie hier inmiddels een oplossing voor?
Mijn machine staat al geruime tijd behoorlijk te pruttelen om op eigen initiatief outlook mappen te synchroniseren. En in het postvak blijft een mail hangen die al wel is aangekomen.
Met scanpst het bestand gecontroleerd, die heeft een fout hersteld. Daarna even rust maar nu weer gepruttel. Snap er niets van. Waarmee is hij aan het synchroniseren en waarom?

Thx - frans

Eigenlijk is het probleem min of meer opgelost. Ik weet niet of dit komt door een automatische update van Vista of Outlook. Het kan ook liggen aan de instellingswijziging die ik heb toegepast, namelijk mail direct verzenden als op de verzendknop is gedrukt (dus niet meer F9 apart intoetsen).

Hum, gisteren dat probleem ook gehad. En... een oplossing gevonden ook nog, die als volgt ging:

Open Outlook en ga naar Bestand > Exporteren.

Exporteer de gehele map Persoonlijke mappen of hoe dat ding ook heet en VERGEET NIET alle sub-mappen mee te nemen (vinkje in het juiste hokje). Geeft het bestand een nieuwe naam, ik noemde het Outlook-Jan.

Sluit Outlook.

Zoek het bestand "outlook.pst" (het standaard bestand waar Outlook zijn "brij" opslaat). Het kan zijn dat je moet zorgen dat verborgen bestanden zichtbaar worden èn dat de extensies van bekende bestanden worden weergegeven.

Gooi dat bestand, als je het hebt gevonden, weg NADAT je hebt gecontroleerd of het ongeveer even groot is als het nieuwe export bestand; bij mij was het iets kleiner.

Daarna startte ik Outlook opnieuw en liet dat nieuwe exportbestand openen/importeren.

Toen ik dat had gedaan werkte Outlook weer normaal (nou ja, tot nu toe).

Via de Waarschuwingsdienst kreeg ik overigens vanavond ook nog een mailtje dat een aantal Office (van 2000 tot 2007) programma's een update behoeven. Die inmiddels bij MS beschikbare update heb ik vanavond geïnstalleerd. Ik weet niet of dat er veel mee te maken heeft want na bovenbeschreven actie functioneert Outlook weer als gewenst.

Jan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan