• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzinnen oplossing 'genereren/beheren' personagekaarten LARP

• Onderwerp starter Onderwerp starter mbz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mbz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2015
Beste,

Hierbij vraag ik hulp voor het maken van een Personage generator in Excel. (mijn excuses mocht dit verzoek ongepast zijn op dit forum/plaats)

Huidige situatie:
Voor toneelstichting voor kinderen van 8-13 jaar maken wij gebruik van een worddocument met hierin het personageformulier gedefinieerd in tekstvlakken en de layout met losse lijnen. Zoals u snapt is het aanmaken van personages, als het bijwerken van bestaande (ong. 30 pers.) een tijdrovende bezigheid.

De vraag
Zou iemand ons kunnen helpen met het maken van een personage "generator" waarbij wij overzichtelijk en eenvoudig de personages kunnen beheren?

Hierbij een link naar een voorbeeld: <kanttekening> Dit formulier is zeer uitgebreid, zover gaan wij niet! https://pangella-chronicles.obsidianportal.com/wiki_pages/4e-fillable-character-sheet-excel-document

Voor uw idee:
Dit is ons huidige layout personageview.JPG
Het zou ontzettend fijn zijn als pagina 1 bv. het eindresultaat zichtbaar is, zoals deze geprint gaat zal kunnen worden) en dat wij op pagina 2 Deze velden onafhankelijk van elkaar kunnen invullen. (de layout mag natuurlijk worden aangepast! daar heeft u alle vrijheid in)

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd en gemotiveerd hebt ons hiermee te helpen om ons helpen en zodoende deze kinderen een superdag te geven!

In afwachting van uw reactie.

Mvg,

MbZ

Waar zit nu het probleem? Dat jullie nu word gebruiken en naar excel toe willen? of het automatiseren van excel? Of het juist opslaan van de verschillende opties in excel?

Er zijn hier namelijk verschillende aspecten die je noemt en de oplossing daarvan kan op veel verschillende manieren. De "juiste" oplossing binnen de office suite is waarschijnlijk "acces", niet excel, met de informatie die we nu hebben.

Echter is acces ook een stuk minder toegankelijk voor veel mensen. Eventueel zou je naar 1 excel file toekunnen voor elke deelnemer, is dat acceptabel?

Dag Wampier,

Alseerst bedankt voor uw/je snelle reactie.

Ik denk dat het probleem zich nog een stap ervoor bevindt. Wij zitten met de huidige situatie (zoals in mijn bericht beschreven) en zodoende ben ik opzoek naar een alternatief. Mede door alle "character sheets" ben ik uitgekomen bij Excel. Ongeacht mijn houtje-touwtje Excel-kennis, zag ik wel de mogelijkheden echter bezit ik (nog) niet de kennis om dit na te bootsen. Ik denk dat hieruit te concluderen is dat probleem zit in het bepalen van de juiste oplossing.

Betreft de vraag voor 1 excel p.p.
Een verzoek welke wij momenteel aanhouden is dat er drie personages per pagina geprint wordt (simpelweg omdat het formulier 1/3 van een pagina vult). Als er voorkomen kan worden dat wij hierdoor 2/3 van een leeg A4 weg kunnen gooien zou dit absoluut een optie zijn. Als dit de makkelijkste alternatief is. Dan kunnen wij ook uitzoeken of het formulier dan dusdanig kan worden aangepast.

Betreft acces:
De personages worden alleen door de organisatie (5 man) bijgewerkt. Ik ben bang dat er geen directe kennis in huis is voor Acces, echter zoals u zelf zegt: Ik geloof niet in een limiet van mijn kunnen dus willen/kunnen wij hier wel energie in steken als dit onze problemen oplost. Het uiteindelijke 'product' is een geprint A4 van de personage.

mvg,

MbZ

Laatst bewerkt:
Wat je zou kunnen bekijken, als een "hybride" oplossing is de ingebouwde "mail merge" functie van Word. Hiermee kun je standaard informatie vanuit excel halen om bepaalde standaard locaties te vullen in een word template.

Deze kunnen dan meteen ook afgedrukt worden. Op deze manier heb je slechts een enkele excel en een enkel template nodig en kun je die direct juist uitprinten.

Er zijn legio mogelijkheden om te bereiken wat je wil, dus wij kunnen alleen maar adviseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan