Verzonden e-mail beland in spamfolder

Status
Niet open voor verdere reacties.

iNFecT

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2012
Berichten
115
Beste leden,

Sinds kort heeft onze vereniging een nieuwe domeinnaam en daarmee ook een aantal nieuwe e-mailadressen gekregen.
Echter, na het versturen van e-mails vanaf sommige van deze nieuwe e-mailadressen belanden deze in de spamfolder. Dit probleem doet zich tot nu toe alleen voor bij ontvangers die gebruikmaken van Hotmail.

Stel, ons domein is vereniging.nl:
Na het versturen van een mail vanaf info@vereniging.nl of leden@vereniging.nl beland deze in de inbox van de ontvanger. Wanneer eenzelfde mail wordt verstuurd vanaf administratie@vereniging.nl of ledenadministratie@vereniging.nl dan beland deze in de spamfolder van de ontvanger.

Graag hoor ik of hiervoor een oplossing is.
Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
iNFecT
 
Laatst bewerkt:
Is het niet zo dat dit ligt aan de instellingen bij de ontvanger? De ontvanger kreeg e-mail van een bekende afzender en nu niet meer. De ontvanger krijgt dan de vraag aan 'veilige afzenders' toevoegen? En dan wordt het niet als Spam gezien en komt in de Inbox.
 
De service van Hotmail is reputatie gebaseerd. Het zelfde, wat je nu bij sommige adressen ziet, kan je bij de andere ook krijgen. Ik denk dat de kans op valse positiefs groter is wanneer je meer identieke post bij diverse Hotmail accounts laat aankomen. Verder gebruiken veel ontvangers het spam vakje onjuist, namelijk voor bijvoorbeeld alles wat ze niet meteen willen lezen of dat wat niet van hun school, familie of werk is. Dan komt bij een ander deze mail ook vaker in spam terecht. Voor deze tweederangs mails moeten zij eigenlijk nieuwe postvakjes aanmaken. Het goedbedoelde advies om gebruikers jou afzender te laten uitzonderen, doorsturen of filteren kan hierdoor ook best een averechts effect hebben. Sommigen willen juist allerlei regelmatige post naar spam brengen en die herinner je daaraan. Zelf hoef je in ieder geval helemaal niets te doen en je hebt geen probleem maar naar verluidt kan je best aan jou reputatie werken door dagelijks van de e-mail adressen en Hotmail accounts gebruik te maken voor berichten die allemaal anders zijn en geen spam kunnen zijn. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten.

Wanneer er onverhoopt ontvangers zijn die problemen hebben met de nieuwsbrieven, dat deze bij spam komen te staan dan kan je hun wijzen op de regel dat je niet iets onnodig moet aanmerken als spam en het juist helpt wanneer veel ontvangers het verplaatsen naar postvak in. Dan is het een kwestie van tijd en jullie berichten komen weer prominent bij in te staan.

Voor een vereniging lijkt het mij beter om gebruik te maken van Twitter waarbij je de leden volgt en berichten van hun, al dan niet aan jou gericht, kan re-tweeten Zodoende heb je een kanaal voor allerlei actueel nieuws, video en afbeeldingen en herinneringen. Gebruikers hoeven dat niet te openen maar het komt gewoon voorbij. Je kan niet heel veel posten of vaak andere interessante berichten noemen op sociale media want dan overvoer je iedereen. Zo krijg je wel de zelfde status als ieder ander die de leden volgen.
 
Laatst bewerkt:
We zijn inmiddels overgestapt naar een mailadres waarvan de berichten bij iedereen op de juiste manier binnenkomt.
Daarnaast maken we inderdaad ook veel gebruik van social media. Dank voor jullie beide berichten, hier heb ik ook weer wat van geleerd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan