Verzonden in Outlook, teruglezen in KPN webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Luitjes,

sinds korte tijd ben ik klant bij KPN en heb aldaar ook een email adres gekregen (pop3)
Wanneer ik via Microsoft Office Outlook 2010 (niet te verwarren met de nieuwe hotmail/windows livemail versie outlook!) mail verzend, kan ik die niet teruglezen op kpn webmail.
Ik heb wel het vinkje "achterlaten op server" aangevinkt, alleen dit is alleen voor inkomende post. Ondanks herhaaldelijk telefonisch contact met KPN kom ik helaas niet verder. 3 van de 4medewerkers zeggen dat ik in mijn hotmail outlook (waar het dus NIET om gaat, maar om de Office versie waar ook Word en Excel ed inzit) toch overal kan openen!

Via www.webmail van kpn kan ik wel alle ontvangen mail van mijn kpn-account inzien, maar alleen de via de webbased versie verzonden mail, niet die mail die via outlook is verzonden.
Dit zou betekenen dat ik alleen op de pc waarvan de mail verzonden is, deze achteraf kan nalezen, maar op mijn tablet of smartphone of publieke computer via de webmail niet?
Iemand enig idee??

Dat kan niet met POP3. Dan zul je iets met IMAP of een volledige mailserver moeten gaan doen.

Dat is gewoon het nadeel van een POP account.

Met Microsoft Exchange als mailserver had het wel gekund, indien gebruikt in Exchange MAPI modus [Exchange kan ook evt. POP doen.] of met een IMAP server.

[Ik zie dat RogerS al geantwoord had.]

Tijs.

Serieus? Dat is toch belachelijk dat je met diverse gratis emailaccounts dat wel kan, en met een vooraanstaande (?) aanbieder als KPN niet?
Pffff, dan mss toch maar niet gaan gebruiken.....

Dat is normaal!

Zo kan je je account bij iemand anders wel opvoeren en mail ontvangen , echter nooit verzenden.
Dat kan alleen via je eigen modem.
Daarom hebben we nu juist Webmail.

Dan zal je je heil moeten zoeken bij gmail/hotmail etc.

Voordat je gaat lopen blaten, moet je je even verdiepen in de redenen waarom het zo werkt. Dat werkt bij iedere provider zo. Als je bij KPN enkel webmail gebruikt werkt het precies gelijk aan Hotmail, GMail, Yahoo, etc... . Als je je Hotmail via Outlook binnenhaalt zie je ook daar geen verzonden items.

P.s. graag gedaan.

Nee Roger S, er is wel degelijk een heel groot verschil!
Bij de Providers heb je namelijk een beperkte opslagcapaciteit.
Of het nu om Imap of Pop3 gaat, let hierop.
Stel ea in op een bepaalde tijd opslaan op server, zodat je Mailbox niet volloopt.
Datlaatste heb je met de ruimte die Gmail/Hotmail etc.bieden niet zo snel!
Dan gaat de opslag niet om mb's, maar om gb's.

Het ging even over de werking van webmail. Dat is bij de diverse aanbieders precies gelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan