Verzonden Items zomaar leeg outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundreamer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Hallo vrienden,
Misschien een vraag die al honderden keren gesteld is, maar bij mijn outlook express is zomaar mijn verzonden items map leeggemaakt, waarschijnlijk met comprimeren.
Hij staat niet meer in de recycle bin, onder .bak.
Kan de map nog ergens anders staan of ben ik hem kwijt ?en hoe, als hij er nog is, kan ik hem terugzetten, ar staan belangrijke mails bij.

Help

Erik:confused:

Je zou bijv. m.b.v. Recuva kunnen kijken of je nog een verwijderde "Verzonden items.dbx" bestand ergens kunt terugvinden.

Overigens heb ik de moderatoren gevraag het topic te verplaatsen, want in je titel praat je over Outlook, maar in je tekst praat je over Outlook Express.

Tijs.

Je zou bijv. m.b.v. Recuva kunnen kijken of je nog een verwijderde "Verzonden items.dbx" bestand ergens kunt terugvinden.

Overigens heb ik de moderatoren gevraag het topic te verplaatsen, want in je titel praat je over Outlook, maar in je tekst praat je over Outlook Express.

Tijs.

Beste Tijs, dank, denk je dat hij er nog is ?, of delete outlook express altijd de file verzonden items bij comprimeren ?, is daarvoor nog nooit gebeurt, overschrijdt het dan een bepaald aantal bytes?

Waarom probeer je het niet gewoon uit?
Alle mails worden in Outlook Express in hun eigen .dbx bestand gezet, dus (vooropgesteld dat er geen corruptie in de huidige Verzonden Items.dbx zit) zou het toch moeten betekenen dat het bestand 'zoek' is geraakt, en er dus een volledig nieuwe is gemaakt bij de start van Outlook Express hierna.

Tijs.

Waarom probeer je het niet gewoon uit?
Alle mails worden in Outlook Express in hun eigen .dbx bestand gezet, dus (vooropgesteld dat er geen corruptie in de huidige Verzonden Items.dbx zit) zou het toch moeten betekenen dat het bestand 'zoek' is geraakt, en er dus een volledig nieuwe is gemaakt bij de start van Outlook Express hierna.

Tijs.

Beste Tijs, nu heb ik weer iets nieuws, heb de recuva gedaan en helaas niks gevonden, misschien niet goed gezocht ?, maar als ik nu in outlook express mijn inbox open krijg ik al mijn mails met een bijlage naar een html bestand die ik dan open, de dir is dit:

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\BXFZ4RUV\ATT00012.htm

Wat is hier aan de hand ?, waarom krijg ik ze niet normaal....

Groet Erik

Jammer dat Recuva niets gevonden heeft.
Wat je kunt doen is het volgende (geleend van helpmij-gebruiker "Wanderer"):
Om te zien of Verzonden Items écht helemaal leeg is, kun je zijn instructies uit deze posting gebruiken. In jouw geval hoef je dus alleen een aparte bestandsmap voor Verzonden Items te maken, omdat de andere mappen niet relevant zijn nu.
Kijk of daarmee mails in het databestand van Verzonden Items gevonden worden (oftewel: Of er in die aparte map .eml bestanden worden aangemaakt door het hulpmiddel waar Wanderer naar verwijst).

Voor het openen van de map waar Outlook Express zijn .dbx bestanden neerzet is de volgende instructie handig (uit dezelfde discussiedraad):
deze link

Wat die ATTxxxx.htm betreft: Geen idee. Waarom open je ze niet even in je browser, zodat je weet wat het is? Zou bijv. een melding van het anti-virus programma van de verzender kunnen zijn dat het mailtje gecheckt is, kan een handtekening/visitekaartje zijn van de verzender, kan ook een melding van jouw antivirus/antispam programma zijn dat de mail gescand is etc.

We horen het wel.

Tijs.

Jammer dat Recuva niets gevonden heeft.
Wat je kunt doen is het volgende (geleend van helpmij-gebruiker "Wanderer"):
Om te zien of Verzonden Items écht helemaal leeg is, kun je zijn instructies uit deze posting gebruiken. In jouw geval hoef je dus alleen een aparte bestandsmap voor Verzonden Items te maken, omdat de andere mappen niet relevant zijn nu.
Kijk of daarmee mails in het databestand van Verzonden Items gevonden worden (oftewel: Of er in die aparte map .eml bestanden worden aangemaakt door het hulpmiddel waar Wanderer naar verwijst).

Voor het openen van de map waar Outlook Express zijn .dbx bestanden neerzet is de volgende instructie handig (uit dezelfde discussiedraad):
deze link

Wat die ATTxxxx.htm betreft: Geen idee. Waarom open je ze niet even in je browser, zodat je weet wat het is? Zou bijv. een melding van het anti-virus programma van de verzender kunnen zijn dat het mailtje gecheckt is, kan een handtekening/visitekaartje zijn van de verzender, kan ook een melding van jouw antivirus/antispam programma zijn dat de mail gescand is etc.

We horen het wel.

Tijs.

Beste Tijs, heb het 2e probleem opgelost door in outlook express bij opties tabblad lezen , geen vinkje meer te zetten bij 'alle berichten zonder opmaak weergeven ", nu zijn de mails weer normaal.geen bijlagen met htm

De verzonden items.dbx heb ik ook weer teruggevonden !, moest eerst in windows verkenner de optie verboggen mappen weergeven ook aanvinken.
Het bestand isgroot dus het oude bestand. het staat onder de bekende:

C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express

Alleen hoe kan ik het weer terugzetten ?

Dank erik

Eerste wat van belang is: Hoe groot is dat teruggevonden bestand?
Er schijnt namelijk een grens te zijn van 2 GB voor elk mailbestand, dus ook voor Verzonden Items.dbx.

Is het ding inderdaad 2 GB of groter, ga dan eens bij jezelf te rade of je in de loop van de tijd ook van die verzonden items uit die map hebt weggegooid (bijv. omdat ze oud waren, het onderwerp van de mail niet meer relevant etc.)

Daarnaast wil ik even weten hoe het gevonden bestand heet, en of die precies in dezelfde map staat waar ook de andere huidige e-mailbestanden staan (zie vorige posting hoe daar te komen).

Ik hoor het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Eerste wat van belang is: Hoe groot is dat teruggevonden bestand?
Er schijnt namelijk een grens te zijn van 2 GB voor elk mailbestand, dus ook voor Verzonden Items.dbx.

Is het ding inderdaad 2 GB of groter, ga dan eens bij jezelf te rade of je in de loop van de tijd ook van die verzonden items uit die map hebt weggegooid (bijv. omdat ze oud waren, het onderwerp van de mail niet meer relevant etc.)

Daarnaast wil ik even weten hoe het gevonden bestand heet, en of die precies in dezelfde map staat waar ook de andere huidige e-mailbestanden staan (zie vorige posting hoe daar te komen).

Ik hoor het wel.

Tijs.

Dank Tijs, ik mail je morgen even met de details
Groet
Erik

Dank Tijs, ik mail je morgen even met de details
Groet
Erik

Beste Thijs , het bestand is groot, 325.000 Kb, ik heb er niks uit vrewijderd en hetvstaat er gelukkig nog. Er is echter door Outlook Express een nieuwe 'verzonden items' gemaakt, met de titel : verzonden items(1).dbx

Deze is aangemaakt op 20-09, ik denk dat hij inderdaad de oude eruit gegooid heeft omdat het te groot werd, was.

Ik wil die oude weer terugzetten en er zelf wat dingen uit verwijderen. Zal ik eerst de nieuwe 'verzonden items (1)", opslaan onder een andere map in outlook, dan verwijderen uit de map op C partitie , opnieuwe opstarten en kijken of hij het oude bestand weer oppikt ?

Groet
Erik

Je methode is goed:
1. Sluit Outlook Express (als die nu open staat).
2. Maak direct een backup van dat bestand van Verzonden Items.dbx bestand. Zet die backup in een andere map (bijv. een nieuwe map C:\Mailbackup)
3. Hernoem Verzonden Items(1).dbx naar een andere naam, of verplaats die naar die nieuwe map van 2.
4. Hernoem Verzonden Items.dbx naar Verzonden Items(1).dbx
5. (Laat de map met .dbx bestanden open staan om te zien wat er gebeurt: Check op evt. nieuwe bestanden etc. in stap 5).
5. Start Outlook Express, en kijk of je Verzonden Items er weer staan zoals de bedoeling is.

We horen wel of dit oplevert wat je wilt.

Tijs.

Je methode is goed:
1. Sluit Outlook Express (als die nu open staat).
2. Maak direct een backup van dat bestand van Verzonden Items.dbx bestand. Zet die backup in een andere map (bijv. een nieuwe map C:\Mailbackup)
3. Hernoem Verzonden Items(1).dbx naar een andere naam, of verplaats die naar die nieuwe map van 2.
4. Hernoem Verzonden Items.dbx naar Verzonden Items(1).dbx
5. (Laat de map met .dbx bestanden open staan om te zien wat er gebeurt: Check op evt. nieuwe bestanden etc. in stap 5).
5. Start Outlook Express, en kijk of je Verzonden Items er weer staan zoals de bedoeling is.

We horen wel of dit oplevert wat je wilt.

Tijs.

Beste Tijs, het is gelukt !, de verzonden items staan weer terug, onder (1), ga nu wat weggooien en bewaren. heb al een back up dvd gemaalt van alle .dbx bestanden.

Dank voor je tijd en advies !!

Heb nog wel een ander vraag , als ik mijn binnenkomende e-mail scan , krijg ik vaak van Norton het bericht dat 'Downloader' was gedetecteerd en verwijderd, hoe weet ik dat ik het downloader virus in mijn pc/outlook heb ?, met virusscan krijg je het niet te zien...

Vrgr Erik

Beste Tijs, het is gelukt ![...]als ik mijn binnenkomende e-mail scan , krijg ik vaak van Norton het bericht dat 'Downloader' was gedetecteerd en verwijderd, hoe weet ik dat ik het downloader virus in mijn pc/outlook heb ?, met virusscan krijg je het niet te zien...

Vrgr Erik

Een download-trojan is niet direct zélf een virus. Een download-trojan haalt van ergens op het Internet malware-programmatuur naar je pc, zoals botnet-programmatuur, virussen, fake anti-virus programmatuur, keyloggers etc.

Nu schrijf je niet duidelijk of je de mail scant terwijl ze wordt gedownload of dat je checkt als de mail al binnengekomen was op je pc...
Linksom of rechtsom, beiden vereisen een andere werking dan een standaard anti-virus programma doet: Een standaard anti-virusprogramma checkt bij de opslaan en aanroep/openen van 'foute' bestanden.
Omdat de foute programmatuur nog 'verpakt' zit in je mail danwel je mailbestanden (i.c. .dbx) is dat dus nog niet het moment dat de anti-virusprogrammatuur zijn werk doet. Het gaat pas aan de slag als foute mails worden aangeroepen danwel hun foute attachments.
Heb je een programma (zoals blijkbaar Norton er een is) die tijdens het binnenhalen van de mail de inhoud + attachments ervan checkt en/of rechtstreeks in je .dbx bestanden op zoek kan gaan naar verdachte inhoud + attachments, dan heb je de foute inhoud en attachments nog niet in hun uitvoerbare vorm opgeslagen/geopend en dus hoeft/kan de anti-virus software nog niet in te grijpen.
Als je anti-virus software ook trojans kan detecteren, dan zou die dus alarm slaan op het moment dat je effectief die vervuilde mails (of attachments) opent. Detecteert die geen trojans, dan zou je anti-virus software (hopelijk) alarm slaan op het moment dat Downloader de foute inhoud van het internet haalt en uitvoert.
Natuurlijk is dat verder niet van belang voor je, omdat Norton blijkbaar je beschermt vooraf.

Ik hoop dat ik het zo goed en correct uitgelegd heb aan je. Als lezers van het forum aanvullingen of corecties hebben, dan houd ik me aanbevolen.

Tijs.

Een download-trojan is niet direct zélf een virus. Een download-trojan haalt van ergens op het Internet malware-programmatuur naar je pc, zoals botnet-programmatuur, virussen, fake anti-virus programmatuur, keyloggers etc.

Nu schrijf je niet duidelijk of je de mail scant terwijl ze wordt gedownload of dat je checkt als de mail al binnengekomen was op je pc...
Linksom of rechtsom, beiden vereisen een andere werking dan een standaard anti-virus programma doet: Een standaard anti-virusprogramma checkt bij de opslaan en aanroep/openen van 'foute' bestanden.
Omdat de foute programmatuur nog 'verpakt' zit in je mail danwel je mailbestanden (i.c. .dbx) is dat dus nog niet het moment dat de anti-virusprogrammatuur zijn werk doet. Het gaat pas aan de slag als foute mails worden aangeroepen danwel hun foute attachments.
Heb je een programma (zoals blijkbaar Norton er een is) die tijdens het binnenhalen van de mail de inhoud + attachments ervan checkt en/of rechtstreeks in je .dbx bestanden op zoek kan gaan naar verdachte inhoud + attachments, dan heb je de foute inhoud en attachments nog niet in hun uitvoerbare vorm opgeslagen/geopend en dus hoeft/kan de anti-virus software nog niet in te grijpen.
Als je anti-virus software ook trojans kan detecteren, dan zou die dus alarm slaan op het moment dat je effectief die vervuilde mails (of attachments) opent. Detecteert die geen trojans, dan zou je anti-virus software (hopelijk) alarm slaan op het moment dat Downloader de foute inhoud van het internet haalt en uitvoert.
Natuurlijk is dat verder niet van belang voor je, omdat Norton blijkbaar je beschermt vooraf.

Ik hoop dat ik het zo goed en correct uitgelegd heb aan je. Als lezers van het forum aanvullingen of corecties hebben, dan houd ik me aanbevolen.

Tijs.

Beste Tijs, het verhaal is duidelijk, norton scant voordat het binnenkomt
:thumb: Hartstikke bedankt voor alles, ik weet je te vinden indien er wat anders optreedt.
Nogmaals dank !
Groet Erik
.

Mooi dat we er zo uitgekomen zijn! :thumb:

Graag de vraag nu als opgelost aangeven: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Mooi dat we er zo uitgekomen zijn! :thumb:

Graag de vraag nu als opgelost aangeven: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Dank je Tijs, had nog een vraag, hoe kom ik van die k** spam af met aldoor de tekst "Thank you for setting the order etc etc ".....

Dank Erik

Daar kun je een bericht-regel voor zetten, bijv. o.b.v.:
Als onderwerp bevat: "Thank" en "order" dan verplaatsen naar Verwijderde Items.

Zoiets.

Tijs.

Daar kun je een bericht-regel voor zetten, bijv. o.b.v.:
Als onderwerp bevat: "Thank" en "order" dan verplaatsen naar Verwijderde Items.

Zoiets.

Tijs.

Dank Tijs , opgelost.
Afgelopen week deed outlook express trouwens weer wat nieuws, het maakte net als bij verzonden items een reservemap aan van de Inbox !, terwijl daar niet veel mails in stonden.
Heb die op dezelfde manier teruggezet, maar wel raar, of is dat het gevolg van iets virus ?/worm...?

Gr
Erik

Ik heb dergelijk gedrag nog nooit gezien. Ik weet het niet, maar als je toch even een check wilt doen op malware kun je hier kijken voor links & instructies.

Zet deze discussiedraad op opgelost (als je dat nog niet gedaan had ondertussen): Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Ik heb dergelijk gedrag nog nooit gezien. Ik weet het niet, maar als je toch even een check wilt doen op malware kun je hier kijken voor links & instructies.

Zet deze discussiedraad op opgelost (als je dat nog niet gedaan had ondertussen): Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Ok dank Tijs, vraag is opgelost.
Fijne zondag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan