Verzonden mails gmail komen in postvak in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hoi

ik heb mijn outlook zo ingesteld dat ik mijn gmail mails binnen krijg via pop3.
De kopie wordt verwijderd op mijn gmail acount (dit wil ik ook en heb ik zo ingesteld via gmail instellingen.
Het enige 'probleem' is nu nog, dat wanneer ik een keer een mail verstuur via gmail.com en dus niet vanaf mijn outlook. En ik haal later mijn mail binnen via outlook, die verzonden gmail mail in mijn postvak in binnenkomt.
Dit is een beetje overbodig, kan ik dit veranderen?

alvast bedankt

Ja hoor, dat kan:

Je maakt in Outlook een z.g. 'Regel' aan, waarbij post, afkomstig van je Gmail-adres wordt verplaatst naar Verzonden items

Ja hoor, dat kan:

Je maakt in Outlook een z.g. 'Regel' aan, waarbij post, afkomstig van je Gmail-adres wordt verplaatst naar Verzonden items

ik heb een regel aangemaakt maar kan verzonden items niet aanklikken als map op naar toe te verplaatsen

Ga naar extra
Accountinstellingen

selecteer daar het tabblad e-mail

Als het goed is zie je dan je gmail account en je andere account,
selecteer je gmail account en zal "zie bijlage" een button komen te staan om hier je aflever locatie te wijzigen

outlook.jpg

maak je gebruik van outlook 2003 dan?alle informatie zo compleet mogelijk, dit kan cruciaal zijn voor het antwoord

Hoi,

De oplossing van markraats85 gaat niet werken ....
Want ik neem niet aan, dat de mailtjes die door anderen naar jou gmail-adres zijn gestuurd, in 'Verzonden items' terecht moeten komen ....
Het gaat je alleen om mailtjes die je on-line via Gmail hebt verzonden en die later in Outlook in Postvak IN terecht komen ....... méér niet!!

Mijn suggestie om een regel aan te maken zoals aangegeven moet werken.
Ik heb hem zowel op mijn pc (WinXP en Outlook2003), áls mijn laptop (Vista en Outlook2007) zo ingesteld en de map 'Verzonden items' is prima beschikbaar.

Hoi,

De oplossing van markraats85 gaat niet werken ....
Want ik neem niet aan, dat de mailtjes die door anderen naar jou gmail-adres zijn gestuurd, in 'Verzonden items' terecht moeten komen ....
Het gaat je alleen om mailtjes die je on-line via Gmail hebt verzonden en die later in Outlook in Postvak IN terecht komen ....... méér niet!!

Mijn suggestie om een regel aan te maken zoals aangegeven moet werken.
Ik heb hem zowel op mijn pc (WinXP en Outlook2003), áls mijn laptop (Vista en Outlook2007) zo ingesteld en de map 'Verzonden items' is prima beschikbaar.

Deze manier van werken help wel, gebruik het zelf ook met mijn exchange hotmail etc

Hoi,

Dan doe je iets niet goed ....

Menu: Extra > Regels en waarschuwingen...
Eerste optie: Nieuwe regel...
Keuzerondje: Beginnen met een lege regel > Berichten controleren als deze aankomen
Knop: 'Volgende'
Vinkje bij 'afkomstig van peronen of distrubutielijst'
Onderaan bij stap 2 klikken op de 'blauwe' personen of distributielijst en onderaan bij Van -> je gmail-adres invullen.
Klikken op OK
Knop; 'Volgende'
Vinkje bij 'verplaats het bericht naar naam map
Onderaan bij stap 2 klikken op de 'blauwe' naam map en in de mappenlijst de map 'Verzonden items' aanklikken.
Twee keer op 'Volgende' en een toepasselijke naam voor de regel bedenken.
Tenslotte op 'Voltooien' klikken.

Joehoe ... gelukt nu?
Zo ja, zet je vraag dan op 'opgelost'
Zo nee .......

Hoi,

Dan doe je iets niet goed ....

Menu: Extra > Regels en waarschuwingen...
Eerste optie: Nieuwe regel...
Keuzerondje: Beginnen met een lege regel > Berichten controleren als deze aankomen
Knop: 'Volgende'
Vinkje bij 'afkomstig van peronen of distrubutielijst'
Onderaan bij stap 2 klikken op de 'blauwe' personen of distributielijst en onderaan bij Van -> je gmail-adres invullen.
Klikken op OK
Knop; 'Volgende'
Vinkje bij 'verplaats het bericht naar naam map
Onderaan bij stap 2 klikken op de 'blauwe' naam map en in de mappenlijst de map 'Verzonden items' aanklikken.
Twee keer op 'Volgende' en een toepasselijke naam voor de regel bedenken.
Tenslotte op 'Voltooien' klikken.
Ik heb Windows XP en MS Outlook 2003.
Ik loop ook te worstelen met het probleem, met wat Gmail hier al aangeeft. Maar het blijft spaak lopen bij mij. Ik heb dus POP ingeschakeld voor alle berichten.
Vervolgens een 'Regel' gemaakt in Outlook zodat alle inkomende berichten naar een aparte IN-map Gmail gaan. Gaat goed.
Daarna tevens een aparte 'Regel 'incl. UIT-map Gmail gemaakt voor alle berichten, die ik online VERZEND via Gmail.
Die komen echter zowel in de UIT-als IN-map in Outlook terecht.:shocked:
En het lukt me maar niet het zo in te stellen in één van beide 'Regels', dat alleen Ingekomen G-mails in de IN-map terechtkomen en online Verzonden G-mails in de UIT-map.
Het probleem is nl., dat de omschrijving in beide emails, die binnenkomen via POP, in beide mappen, identiek is.
Dus hoe moet je dat nader precisiëren in Regels?
Wie weet nader raad?:confused:

Laatst bewerkt:
Wat ik inmiddels heb bedacht is de online te verzenden Gmails standaard te voorzien van handtekeningtekst en één specifiek, woord- waarvan vrijwel uitsluitbaar is, dat dit nooit in inkomende Gmails zal voorkomen- daaruit in de Regel bij de UIT-map in Outlook onder voorwaarden 'met specifieke tekst in de hoofdtekst' aan te vinken en daarna in het betreffende vakje te typen.
En daarna bij de Regel voor de IN-map in Outlook bij de uitzonderingen het vakje 'behalve als het onderwerp of de hoofdtekst specifieke tekst bevat' aan te vinken. En daarna in het betreffende vakje datzelfde woord te typen.

Toch is de vraag of er simpeler oplossingen mogelijk zijn, maar goed: dit helpt!:d

Laatst bewerkt:
Hoi

Het enige 'probleem' is nu nog, dat wanneer ik een keer een mail verstuur via gmail.com en dus niet vanaf mijn outlook. En ik haal later mijn mail binnen via outlook, die verzonden gmail mail in mijn postvak in binnenkomt.
Dit is een beetje overbodig, kan ik dit veranderen?

alvast bedankt
Ik neem aan, dat je wel eens een keer een email verstuurt via gmail.com en dus niet vanaf je outlook, uit gemak?
Want doe je dit via Outlook, maar dan via het in Outlook ingevoerde Gmailaccount (of beantwoord je ontvangen Gmails vanuit Outlook), dan komen ze automatisch in de Verzonden-map van Outlook te staan.

De keer dat je een mail verstuurt via gmail.com en dus niet vanaf je outlook, die dan in de In-map van Outlook binnenkomt, die kun je ook zo verplaatsen naar de Verzonden-map.

Ik ben in elk geval al weer gestopt met het gepiel met die Regels. Aan mijn oplossingen zaten weer haken en ogen.:rolleyes:

Ik neem aan, dat je wel eens een keer een email verstuurt via gmail.com en dus niet vanaf je outlook, uit gemak?
Want doe je dit via Outlook, maar dan via het in Outlook ingevoerde Gmailaccount (of beantwoord je ontvangen Gmails vanuit Outlook), dan komen ze automatisch in de Verzonden-map van Outlook te staan.

De keer dat je een mail verstuurt via gmail.com en dus niet vanaf je outlook, die dan in de In-map van Outlook binnenkomt, die kun je ook zo verplaatsen naar de Verzonden-map.

Ik ben in elk geval al weer gestopt met het gepiel met die Regels. Aan mijn oplossingen zaten weer haken en ogen.:rolleyes:

Tja ... en dat was - gezien je eigen 'oplossing' - te verwachten.
Nogmaals: mijn eerder gegeven oplossing werkt bij mij met mijn Gmail-account prima

Zie bericht #10 op 27 april j.l.

Tja ... en dat was - gezien je eigen 'oplossing' - te verwachten.
Nogmaals: mijn eerder gegeven oplossing werkt bij mij met mijn Gmail-account prima

Zie bericht #10 op 27 april j.l.
"Zei hij op triomfantelijke toon":rolleyes:

Wat ik niet vermeld heb en jij dus niet wist:

Mbt MIJN Gmail-adres blijk ik nu niet meer via Gmail te hoeven emailen, en kan alles via mijn Outlook.
Waarbij alles keurig in de IN of Verzonden-map terechtkomt.
Enige verschil met Gmail vanuit Gmail zelf is, dat de geadresseerde nu via de emaildetails mijn IP-adres en naam pc kan zien.
Met Gmail blijft het IP-adres verborgen, maar dat weten velen vast al en jij ook?

Maar in DIT geval is dat voor mij niet belangrijk.

Zou dat voor mij wel belangrijk zijn, en ik heb Gmailadressen, warabij dat wel het geval is, dan kom ik volgens mij met jouw oplossing weer in dezelfde probemen terecht, want ik heb alles gisteren tot in den treure al nagegaan.
Maar ik zal 't nog eens een keer opnieuw nagaan.

Hoi,

De 'achterliggende' redenering van de regel is eigenlijk heel logisch.
Bij gmail stel ik niks bijzonders in, alleen dat er gebruik mag worden gemaakt van POP.
Alle mail die ik op mijn Gmail-adres ontvang, komt keurig in Postvak IN van Outlook, met vermelding van de afzender.
Maar ook alle mail die ik online via Gmail verzend komt binnen in Outlook, maar met als Afzender .... mijn eigen gmail-adres.

Het enige dat ik dus hoef de doen is de regel te maken, waarbij mijn Gmail-adres als afzender (Afkomstig van dus) wordt vermeld, te verplaatsen naar verzonden items.

Voor het overige doorkruist dat geen enkele andere variant, want er komt verder op geen enkele manier mail in mijn Postvak IN die verzonden is door ...... mijn Gmail-adres ... !

Laatst bewerkt:
Hoi,

De 'achterliggende' redenering van de regel is eigenlijk heel logisch.
Bij gmail stel ik niks bijzonders in, alleen dat er gebruik mag worden gemaakt van POP.
Alle mail die ik op mijn Gmail-adres ontvang, komt keurig in Postvak IN van Outlook, met vermelding van de afzender.
Maar ook alle mail die ik online via Gmail verzend komt binnen in Outlook, maar met als Afzender .... mijn eigen gmail-adres.

Het enige dat ik dus hoef de doen is de regel te maken, waarbij mijn Gmail-adres als afzender (Afkomstig van dus) wordt vermeld, te verplaatsen naar verzonden items.

Voor het overige doorkruist dat geen enkele andere variant, want er komt verder op geen enkele manier mail in mijn Postvak IN die verzonden is door ...... mijn Gmail-adres ... !

nogmaals, ik kan de map verzonden items NIET selecteren
helpmij.jpg

dus jullie kunnen het me nog 10 keer uitleggen, maar de map is niet te selecteren, dus daar zoek ik een oplossing voor.

Ik heb MS Outlook 2003. Ik zie in jouw afbeelding, dat je Outlook Express hebt.
Dus misschien is dat verschillend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan