Verzwaren pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan_Maes

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Hoi,

Bestaat er een programma waarmee je kan zien wat je het best eerst verzwaard om je pc sneller te doen gaan?

Zoals vervang eerst een nieuwere hd, dan ram

Alvast bedankt,

Nee, daar bestaan geen programma's voor. Tenminste er zijn wel wat programma's die roepen dat je b.v. meer geheugen moet nemen, maar die zijn niet gebasseerd op jouw persoonlijke behoefte.
Vertel eens wat er nu in je pc zit (graag ook merk en type moederbord) en wat je allemaal wilt kunnen doen met de pc, misschien dat wij dan een advies kunnen geven.

Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere programma's "gratis prestaties verbeteren". Jouw pc wordt doorgelicht en vergeleken met andere zodat je kunt zien waar de schoen wringt. In Computer idee van deze week word je volgens mij op je wenken bedient.

Bazar zei:
Er zijn meerdere programma's "gratis prestaties verbeteren". Jouw pc wordt doorgelicht en vergeleken met andere zodat je kunt zien waar de schoen wringt. In Computer idee van deze week word je volgens mij op je wenken bedient.

Kan je dan me die "gratis prestaties programma's" zeggen a.u.b

Vertel ons gewoon wat er in je systeem zit, wij kunnen je veel beter advies geven dan die programma's(en vertel ook wat je doet met je pc...)

Dat ben ik met skelle eens. Prestaties zeggen niks. Het maakt immers uit hoeveel en wat je met je pc doet. Gamen vereist veel van een pc. Maar met een pc van 5 jaar oud kun je nog steeds goed e-mailen.

ga naar www.pcpitstop.com en laat je pc eens testen
Maar denk eraan, het hangt echt van jouw af wat je nodig hebt.
word je pc te traag is hij vroeger rapper geweest dan kan het ook gewoon aan de software liggen, een nieuwe windows installatie kan dan veel wonderen doen.
Ik installeer ook ongeveer elk jaar opnieuw om schoon terug te beginnen.
bv een gamer wil bv een sneller cpu en een betere grafische kaart.
Iemand die constant zware videobewerkingsprogramma's draait wil een snelle cpu en veel ram.

Laatst bewerkt:
memtest86 test jou ramgeheugen op FOUTEN! Dit heeft niets te zien met prestaties: dit programma heeft alleen nut als je problemen hebt met je pc(en hier valt traag zijn niet onder) 3Dmark is om te testen hoe snel je pc is, maar die rust enkel op videokaart: ben je een videobewerker, dan heb je hier niets aan. 3Dmark geeft ook enkel aan hoeveel punten je scoort met jou systeem. Al deze programma's zijn benchmarks, maar die zeggen niet wat je aan je pc moet verbeteren, dat kunnen alleen echte mensen die weten wat je wilt doen met je pc. Het is mogelijk om zo'n programma te ontwikkelen in mijn ogen, maar ik zie het nut niet er van in, omdat het nog altijd beter is om te vragen aan egte mensen wat er aan je pc moet verbeterd worden om de taken die jij uitvoerd wilt kunnen sneller verwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan