Vga ati Radeo

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
213
Tijdje geleden 2 dezelfde pc's gebouwd beiden met een gigabyte mobo 800 mhz fsb en sis chipset met daarop een ati radeon 9600 lp.Het ene systeem veroorzaakt nu al 3 maanden alleen maar problemen terwijl de andere draait als een tierelier.(beiden p4 ,2,6 GHZ.)Het is begonnen met het soms niet in willen schakelen van de monitor,bij een herstart of warme start start ie doorgaans wel.Na 3 dagen de Vga kaart kassie6,deze opgestuurd naar leverancier ,omdat dit zolang duurde (2 weken) tijdelijk een geforce 4 (128mb) erin gezet.Die dus ook soms de monitor niet inschakelde.Na de 2 weken is er een nieuwe vga kaart gekomen wederom een ati radeo maar dan een 256 Mb exemplaar.Deze is na 2 dagen ook weer stuk.Op dit moment staat de probleem pc met monitor en al ,en een tijdelijke geforce 2 kaart wel perfect te draaien,schakelt netjes in etc etc.Nu zal binnenkomt weer wel een nieuwe vga kaart komen van ati radeon.Maar ik wordt haast bang om die er in te zetten.Hoe zou dit kunnen komen? beide systemen zijn echt helemaal identiek zelfs de monitor,Saillant detail is dat pc die wel goed draait een ghost op de harddisk heeft staan van het probleem geval.Bij gigabyte en de leverancier zegt men dat het sowieso bijna niet aan het agp slot kan liggen.Maar ja ik heb misschien al wel 75 pc tjes gebouwd ,maar zoiets raars als dit heb ik nog nooit meegemaakt.Wie kan me helpen want ik begin het beu te worden.
 
Wat voor voeding zit er in het systeem? (merk/type/Watt)

Hoe weet je zeker dat die Radeon-kaarten steeds stuk gaan dan? Een GF2 vreet veel minder stroom dan een Radeon9600.
 
De eerste is gecontroleerd bij de rma afdeling van de leverancier,de voeding betreft een sweex lcb300atx.De tweede kaart is onderweg naar leverancier mobo geeft lange + drie korte pieptonen.En dat is volgens beschrijving een defecte of geen vga kaart in agp slot.Geforce4 heeft trouwens ook 2 weken gewerkt.Nu dus Geforce 2 vandaag de 5e dag ook nu weer prima koude start gehad.
Dank voor reactie in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan