VGA compatible Videocard (type,merk onbekend :S)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
921
Hallo,
ik heb een probleem. Ik ben een server pctje in elkaar aan het steken met dingen van oude versleten pc's. Tot nu toe bij alles wel een probleem gehad :D maar nu met de videokaart. Ik kan mijn windows niet starten tenzij ik VGA veilige modus opstart. Bij hardware staat Videocontroller (VGA-compatibel) maar op de videokaart zelf staat geen merk,type,.... is er een manier om mijn videokaart te detecteren? mijn scherm steekt nu wel in de videokaart maar ik kan enkel als VGA safe mode starten.

PS: met dxdiag ben ik niets want hij gebruikt nu vga.dll als stuurprogramma

Gr,
Maxim
 
Morgen bij goed daglicht de kaart er even uit trekken & onder een goede sterke loep houden. Door de lichtinval te veranderen de typeaanduidingen op de chips proberen te ontcijferen & opschrijven.

Opzoeken met zoekmachine naar keuze, & dan hopen dat die het merk, model, type & vooral driver vinden.
Anders gewoon andere kaart erin...

Leuk dat je nog een Server 2003.NET hebt kunnen vinden, trouwens!

Ook een idee: Als die helemaal is bijgewerkt, alle Service packs etc.., kaart er helemaal uit gooien via Apparaatbeheer, herstarten.
Als je het niet al te schunnig hebt gemaakt, wil dat soms ook wel helpen...

;)

Je vermaakt je wel, merk ik... Hihi!..
 
Hallo Maxim,
Kan je de kaart niet in een wat oudere computer steken, waar die wel werkt? Kijk nog eens goed naar wat er op de kaart staat. Op de meeste insteekkaarten staat een Fcc-id code die naar de fabrikant en het model verwijst. Hier is een site met een zoekvenster hiervoor onderaan: http://www.bootdisk.com/dostools.htm Sorry voor de foto's van buurmeisjes.
 
Hallo,
bedankt voor jullie reacties. Het enige nuttige dat ik had kunnen vinden was D33006 maar op google verwijst dit zowel naar
een ATi als een Nvidea als een Gigabyte (hoewel ik denk dat ie van gigabyte is) maar geen enkle videokaart ziet er uit zoals dit van mij :(
Ik heb alle codes die ik vond op de videokaart geprobeerd (zowel bij oud als nieuw)
OP PRINTPLAAT:
D33006 met daarboven een pijl in een circel
OP BARCODE:
509491 03918
TWEEDE BARCODE:
04-88N0000D0NE
SN0543539795

verder nog wat plakkertjes met AS en FS

Ik heb momenteel geen fototoestel tot beschikking dus kan ik de grafische kaart niet fotograferen maar om een idee te geven:
ati_radeon_3650.jpg
het lijkt op de bovenste
het is ook blauw met passieve koeling. Enkel heb ik wel een VGA aansluiting en COMP OUT. De drivers van die video kaart werken niet
(no supported devices found) dus daar ben ik wel zeker van dat hij het niet is.

Gr,
Maxim
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft alleen het .inf driver-bestandje te hebben. Installeren van stuurprogramma's hoeft niet. Verzamel er een paar die je op Internet kunt vinden met behulp van de nummers en wijs deze aan bij Nieuwe Hardware tot je een match hebt, zo niet, ga er dan maar vanuit dat het niet compatibel is.

http://duckduckgo.com/?q=D33006
 
ok heb uiteindelijk de juiste drivers gevonden.
maar ik zou als het ware bijna men hoofd op men bureau slaan... :p
De video kaart is dezeflde als degene op de foto maar dan in een uitvoering die door Gigabyte zelf is maar met de
ondersteuning van ATI. Dus daarom werden de ati drivers niet herkend omdat de kaart een ATI is maar waarvan gigabyte de naam
heeft verranderd :D
het is ATI Radeon x300 (Gigabyte type)

Dank allemaal :)

Gr,
Maxim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan