vga coolers voor 8 serie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornke

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
view_slide.asp
hey allemaal,

ik heb onlangs mezelf een nieuwe pc aangeschaft, een serieus bakbeest

maar mijn XFX 8800GTX krijgt het iets te warm naar men zin(70°)niet overclockt,
aangezien deze mij 609 euros heeft gekost wil ik van die stock koeler overgaan naar een iets steviger modelletje, ik d8 aan een Fatal1ty FC-ZV9, toch staat er blijkbaar nergens bij of deze wel op men kaartje passen...

weet iemand trouwens hoe je een graka een ietsje overclockt? ik heb de XFX gekocht omdat die hier iets stabieler blijven.

thx :thumb:

Laatst bewerkt:
Waarom zou je de 8800 GTX willen overclocken?
Volgens mij is ie wel snel genoeg zou ik zeggen:p

Tja, daar begrijp ik ook geen **** van, enne, die dingen zijn er net, plus dat de koeling de warme lucht gelijk uit de pc blaast.
Kijk dan maar eerst naar je airflow in die kast, als de videokaart met te warme lucht uit die kast wordt gekoeld, schiet het ook niet op.

als ik jou was zou ik hem echt niet overklokken :confused: wat heeft dat voor nut. Het is de beste kaart op dit moment ik snap niet wat je nog meer wilt :confused: je hebt ook echt mensen die echt meer en meer willen, laat gewoon hoe die is. Je zou alleen extra koelertjes in je kast kunnen doen !

Tja, daar begrijp ik ook geen **** van, enne, die dingen zijn er net, plus dat de koeling de warme lucht gelijk uit de pc blaast.
Kijk dan maar eerst naar je airflow in die kast, als de videokaart met te warme lucht uit die kast wordt gekoeld, schiet het ook niet op.

euhm, kan ik even tegenspreken, ze blazen inderdaad een zeker percentage lucht rechtstreeks de kast uit, toch zijn en ook gleuven die hete lucht ( hou je je hand niet 10 minute voor) in de case blazen,

waarom overklokken? ... ik twijfel er niet aan dat je al van futurmark gehoort hebt? (3Dmark06)

en o ja, ik ben momenteel men case aan het modden... 120mm fan in da zijkant en zow... mss helpt dit al, maar, euhm, weet dan niemand of die Fatal1ty FC-ZV9 dan past of niet?

Laatst bewerkt:
Dan praat je jezelf tegen, dan is die lucht in die kast dus nog warmer, en is de airflow helemaal belangrijk, en door overclocken wordt de GPU en vram nog warmer.

En overclocken? zonder cryo technieken, weinig effect, alleen in leuke meetprogjes.:evil:

Denk dat die vga koeler die erop zit beter werkt dan die Zalman, die geeft alles door aan de koelribben, dus alle warmte komt in de kast.

De beste airflow krijg je door een 120mm of grotere fan onder voor, en een 120mm of grotere fan achter boven.

Als er koele lucht ingeblazen wordt, moet er ook warme lucht uitgeblazen kunnen worden, dan is overdruk niet voldoende.

dus, alles even op een rijtje...

1) VGA koeler, oke, maar met extra casekoeling...
2) casekoeling van onder voor naar boven achter,
dat is ook een probleempje... ik kan geen fans monteren in de front...
mijn case is deze hier ... er IS een gril in de front maarniet bereikbaar zonder het risico de case stuk te doen... moeilijk uit te legge.

ik heb dus nu een takeout, bovenaan en boven achteraan, 80mm fans, ben niet zeker maar voeding is waarschijnlijk ook takeout, ik heb de zalman vlak voor de koker zitten dus die zuigt daat lucht naar binnen, de onderdruk in de kast is voelbaar aan de grill in de zijkant, zo'n 15 cm naar voren ga ik die 120mm fan inboren... maandag boor gaan kopen, voorzichtig in de plexi :D, wat is aangeraden, over of onderdruk?

weet IEMAND mss een link waar staat dat die VGA koeler nu op de 8 serie past? of heeft iemand het al geprobeert?

greetz ;)

Heb eens even rondgekeken en de kast die je hebt is echt een zgn. showcase, vooral gemaakt met voldoende ruimte en een mooi en aantrekkelijk uiterlijk.
Echter de koelingsmogelijkheden van deze en dit soort kasten zijn vaak (zeer) beperkt.
Er is een mogelijkheid om aan de voorzijde 2 casefans van 8 cm te plaatsen, dat zal wel wat helpen, maar ook het genodige lawaai opleveren.

Zeker bij het gebruik van het soort componenten die jij gebruikt, zoals je super videokaart, is het belangrijk om te kiezen voor een kast met voldoende airflow. En vaak zijn daarbij fans van 12 cm en soms nog meer bijna onontbeerlijk.
Ik neem aan dat je met een dergelijke videokaart ook andere snelle componenten, zoals processor, gebruikt en ook dat zorgt voor extra warmte in de kast.

Laatst bewerkt:
men CPU blijft doodelijk koud ;) momenteel 36 grade, conrou word echt ni warm hoor... laat staan met een zalman erop ;) 7700 alcu

heb nog wat werk aan die case van me, is inderdaad niet ideaal voor airflow maar ja...
alles valt te modden, maar ik wil eigelijk gwn weten of die vga koeler waar ik het over had op met kaartje past ... das allen

greetz

Kheb niet t hele topic doorgelezen, maar 70 graden is voor een GTX normaal ;) Bij 100 grade moet je je zorge maken, en bij 120 gaat ie naar de hemel ;)

Laat ff weten als je miss zo'n cooler heb van je GTX of ze daadwerkelijk beter koelen :thumb: Als je wil dan :D .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan