vga dood of voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceSmit

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Hoihoi,
Ik heb al het eea gevonden op het forum, maar ik ben nog niet helemaal zeker over hetvolgende issue:

Ik loop de laatste twee dagen tegen het probleem aan dat mijn PC geen signaal meer doorgeeft aan mijn monitor. De monitor blijft staan op "No Signal" (gevalletje Samsung), eigenlijk al vanaf het moment dat ik de powerknop aanzet. Ik krijg geen bios-piepjes/meldingen en heb alle insteekkaarten en geheugen gecontroleerd.

Deze ochtend starte hij plots wel goed op, maar nadat ik weer bovenkwam (om koffie te halen, het was immers ochtend), was de pc opnieuw opgestart (geen idee wrom), en weer een "no signal" melding op het scherm.

Windows start overigens wel gewoon op, gezien ik na verloop van tijd gewoon de opstarttune hoor.

Nu kom ik op het forum eigenlijk een tweetal issues tegen die dit kunnen veroorzaken:
1. Voeding
2. VGA zelf

Ik heb de pc nu zo'n 3 jaar en de belangrijkste gegevens zijn:

Moederbord: Asus P5N32E-SLI
Chipset: 680i
CPU: E6600
Geheugen: OCZ 4GB
VGA: Asus 8800 GTX
Voeding: Antec TruPower 550W
HD: 2x 320gb (raid0)
Asus physx kaart PCI (er reeds uitgesloopt, is het niet)
Audio: X-Fi kaartje (onboard = disabled)
en een WLAN pci kaartje van Linksys zit erin

Er is verder geen sprake van overclocks en dergelijke.
Ik weet dat die 8800 kaarten flink warm konden worden, maar hoop niet dat dit het issue is. Daarnaast weet ik niet of het vermogen van een voeding over loop van tijd kan afnemen.

ben benieuwd naar de reacties!

Toevoeging:

Ben inderdaad bang dat het de vga kaart is :s
Ik ben via remote-desktop ingelogd, en kan onder 'apparaatbeheer' zien dat de vga kaart is uitgeschakeld, omdat deze niet naar behoren werkt. Verder staan er dus onder dxdiag ook geen gegevens. Beste lijkt me dus de kaart (of pc :confused:) vervangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan