VGA driver moederbord niet voor 98?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denJet

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Hallo,

Ik heb een nieuw moederbord aangeschaft. Het is een met onboard vga. Ik installeer er 98SE nog eens op, maar kan de vga drivers niet opzetten.
Heb naar de site van de bouwer geweest, maar enkel drivers voor 2000 en XP.
Ik weet nu niet direct wat ik moet doen. Zou graag mijn beeld een beetje mooier krijgen dan die 16 kleuren en 840x...
Kan ik er nog iets aan doen. Of lukt dat niet bij 98SE.
Ik kan er namelijk geen ander OS op zetten, dus daar zit ik vast.

Met info over het moederbord zou welkom zijn, zo kunnen we er niets mee.
Mijn glazen bol is net stuk gevallen.

Je zou deze kunnen proberen.

Maar de chipset werkt wel onder 98? want het is een onboard videochip, die eigenlijk alleen werkt indien de chipsetdrivers ook zijn geinstalleerd, en die hebben ze niet gemaakt voor 98, dus of het gaat werken?

Direct even gaan testen.
Ondertussen effen een vraagje. Die chipset, wat is dat eigenlijk. Mensen spreken daarover, maar wat doen die beesten eigenlijk :-) ?

denJet zei:
Direct even gaan testen.
Ondertussen effen een vraagje. Die chipset, wat is dat eigenlijk. Mensen spreken daarover, maar wat doen die beesten eigenlijk :-) ?

Allemaal geroddel:D , het zijn van die, meestal platte, onbehaarde beestjes met heel veel pootjes, en dat zijn de verkeersagenten op je mobo, die sturen de signalen naar de juiste richtingen, een uitleg waarvan in dit geval de northbridge niet klopt, de geheugencontroller zit bij de AMD64 ingebakken in de processor en niet in de northbridge.

Nop, lukt niet. Krijg een error bij het installeren.

Setup kan de PCI-id van een aangetroffen apparaat niet vinden in NVAML.inf
De installatie wordt beëindigd.

Nog ideeën of suggesties?

Niet verder zoeken, de drivers zijn enkel gemaakt voor 200 en xp, dus niet goed.

Maar heb nog win200 Pro, dus zal dat erop zetten.

Bedankt voor de geleverde hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan