vga kaart naar de maan

Status
Niet open voor verdere reacties.

mishamisha33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Berichten
129
Ik denk dat dit het juiste topic is omdat ik hier de beste antwoorden krijg, en de meeste geinterreseerden zitten.

Gisterer avond wou ik eens voor de lol mijn 5900xt 'underklocken' om eens te kijken wat hij dan in 3dmark03 zou halen. Echter halverwege sloeg mijn pc af.
Ik had h vermoeden dat het door mijn voeding die het had begeven en besloot morgen een andere voeding te testen...

Deze ochtend sloot ik dus een andere voeding aan op mijn pc zonder nog de vga kaart op de voeding aan te sluiten.. Omdat ik nog geen hd's en andere dingen op de 2e voeding had staan, kwam ik niet verder dan de bios. Wel zag ik al een beetje paars door de witte letters. Nadat ik de nieuwe voeding op de rest van de computer had aangesloten, en ik deed hem aan leek het wel of ik brandend magnesium in mijn pc had.... . Om die reden had ik hem maar snel weer uitgedaan. Na een vluchtige optische inspectie zag de vga kaart er aardig aangebrand uit:

klick hier

graag jullie mening over mogelijke orzaken oplossingen gerantie etc.

alsvast bedankt.

PS: hij had een andere bios.. Maakt dat uit ivm garantie?klick hier
 
Laatst bewerkt:
Underclocken valt helaas niet binnen de garantie, maar de videokaar zal het wel aan moeten kunnen..

Wel erg raar, want door te underclocken zou hij juist koeler worden dan dat hij op normale snelheid draait..

Iig heel erg vervelend voor je..

Helaas kunnen we geen foto's bekijken.. (te veel traffic)

Succes nog ermee,
Timothy
 
tja... ik weet het niet. ik deed het met de tool die op de cd zat.. dus als zij op die manier geld proberen af te troggelen.......
 
ff de waarschuwing gecopt:

TERMS AND CONDITIONS

WARNING: THE SOFTWARE UTILITY YOU ARE ABOUT TO ENABLE ("UTILITY") MAY CAUSE SYSTEM DAMAGE AND VOID WARRANTIES. THIS UTILITY RUNS YOUR COMPUTER SYSTEM OUT OF THE MANUFACTURER'S DESIGN SPECIFICATIONS, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO: HIGHER SYSTEM VOLTAGES, ABOVE NORMAL TEMPERATURES, EXCESSIVE FREQUENCIES, AND CHANGES TO BIOS THAT MAY CORRUPT THE BIOS. YOUR COMPUTER'S OPERATING SYSTEM MAY HANG AND RESULT IN DATA LOSS OR CORRUPTED IMAGES. DEPENDING ON THE MANUFACTURER OF YOUR COMPUTER SYSTEM, THE COMPUTER SYSTEM, HARDWARE AND SOFTWARE WARRANTIES MAY BE VOIDED, AND YOU MAY NOT RECEIVE ANY FURTHER MANUFACTURER SUPPORT. NVIDIA DOES NOT PROVIDE CUSTOMER SERVICE SUPPORT FOR THIS UTILITY. IT IS FOR THESE REASONS THAT ABSOLUTELY NO WARRANTY OR GUARANTEE IS EITHER EXPRESS OR IMPLIED. BEFORE ENABLING AND USING, YOU SHOULD DETERMINE THE SUITABILITY OF THE UTILITY FOR YOUR INTENDED USE, AND YOU SHALL ASSUME ALL RESPONSIBILITY IN CONNECTION THEREWITH.


DISCLAIMER OF WARRANTIES

ALL MATERIALS, INFORMATION, AND SOFTWARE PRODUCTS, INCLUDED IN OR MADE AVAILABLE THROUGH THIS UTILITY ARE PROVIDED "AS IS" AND "AS AVAILABLE" FOR YOUR USE. THE UTILITY IS PROVIDED WITHOUT WARRANTIES OF ANY KIND, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, OR NONINFRINGEMENT. NVIDIA AND ITS SUBSIDIARIES DO NOT WARRANT THAT THE UTILITY IS RELIABLE OR CORRECT; THAT ANY DEFECTS OR ERRORS WILL BE CORRECTED; OR THAT THE UTILITY IS FREE OF VIRUSES OR OTHER HARMFUL COMPONENTS. YOUR USE OF THE UTILITY IS SOLELY AT YOUR RISK. BECAUSE SOME JURISDICTIONS DO NOT PERMIT THE EXCLUSION OF CERTAIN WARRANTIES, THESE EXCLUSIONS MAY NOT APPLY TO YOU.


LIMITATION OF LIABILITY

UNDER NO CIRCUMSTANCES SHALL NVIDIA AND ITS SUBSIDIARIES BE LIABLE FOR ANY DIRECT, INDIRECT, PUNITIVE, INCIDENTAL, SPECIAL, OR CONSEQUENTIAL DAMAGES THAT RESULT FROM THE USE OF, OR INABILITY TO USE, THE UTILITY. THIS LIMITATION APPLIES WHETHER THE ALLEGED LIABILITY IS BASED ON CONTRACT, TORT, NEGLIGENCE, STRICT LIABILITY, OR ANY OTHER BASIS, EVEN IF NVIDIA HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGE. BECAUSE SOME JURISDICTIONS DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OR LIMITATION OF INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES, NVIDIA'S LIABILITY IN SUCH JURISDICTIONS SHALL BE LIMITED TO THE EXTENT PERMITTED BY LAW.

IF YOU HAVE READ, UNDERSTOOD, AND AGREE TO ALL OF THE ABOVE TERMS AND CONDITIONS, CLICK THE "I ACCEPT" BUTTON BELOW.

IF YOU DO NOT AGREE WITH ALL OF THE ABOVE TERMS AND CONDITIONS, THEN CLICK ON THE "I DO NOT ACCEPT" BUTTON BELOW, AND DO NOT ENABLE OR USE THE UTILITY.

tja... tegenwordig krijg je overal waarschuwingen voor....

groetjes..

PS: bestaat er nog een heeeeeeeeeel kleine kans dat hij nog werkt? of is dat af te raden??
 
Laatst bewerkt:
als de kaart in de garantie zit: gewoon terugbrengen en zeggen: hij doet het niet meer.

dat is alles. Voor de rest niet de indruk wekken iets ervan af te weten.

succes
 
ja dat doe ik maar.. maar geven ze dan een nieuwe of gaat hij 1st naar de fabriek? en maken ze het daar dan? Weet iemand ook hoe lang zoiets duurt?
 
De duur ervan lijkt me niet echt belangrijk..

ALS HIJ HET MAAR WEER DOET!!!

Ook al duurt het 3 maanden... Liever 3 maanden wachten dan geen nieuwe v-kaart.

Enne, misschien zeggen ze in de winkel meteen al van "dat is uw eigen schuld" enzo..

Ik zou iig eerst maar even naar de winkel gaan..

Succes,

P.S. Ik leef met je mee..:confused:
 
normaal krijg je gewoon een andere in de winkel, die kapotte gaat terug naar de fabriek, geen nood de winkelier kost het niets behalve wat transportkosten.

succes
 
Hallo

Doe inderdaad van "den domme" in het verkooppunt ..... , en zie wat er gebeurt...

Hopelijk geven zij u onmiddelijk een nieuwe kaart , let wel , .... heden ten dage wordt er steeds meer en meer binnenkomend materiaal gecontroleerd op misbruik .

Visueel lijkt deze kaart normaal gesneuveld , indien men de chipset nog uit kan lezen .... da's een ander paar mouwen ...

Voor de volledigheid , de defekte component lijkt mij een d.c. converter

Peter
 
Visueel lijkt deze kaart normaal gesneuveld , indien men de chipset nog uit kan lezen .... da's een ander paar mouwen ...

Ik hoop dat ik het daar mee eens ben.. als je iets oc't dan is de gpu het 1e wat eraan gaat neem ik aan...

Kan de voeding van 300W er ook iets mee te maken hebben? of wordt dit uitgesloten door de weerstanden op de kaart? (ik heb geen vmod gedaan, maar mischien heeft de bios dit veranderd)

nou ja ik hou nu maar op met mijn gestreuzel.. kga morgen naar de winkel, en dan zal ik morgen avond de uitslag plaatsen.. :cool:

groetjes......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan