VGA kaart werkt niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas199023

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
[Probleemomschrijving]
Ik heb een ASUS grafische kaart gekocht van het type N7600 GS Silent. ik heb hem aangesloten
en geïnstalleerd . de kaart werkte goed eerst goed, ik heb er nog een spel mee gespeeld. Nu als ik
mijn pc aanzet werkt hij eerst goed maar na een aantal minuten wordt de grafische kaart heel
langzaam. als ik bijvoorbeeld op een pictogram op het buroblad klik doet hij er heel lang over om
geladen te worden , (het pictogrammetje zelf). en als ik op iets anders klik doet het ook heel lang om
te laden. De hele pc doet het dus niet meer naar behoren. wat kan ik doen om dit te verhelpen? Ik
heb wel de oude driver erafgelaad en de nieuwe er goed op geïnstalleerd. van de cd die bijgevoegd
was. zou het aan de grafishe kaart zelf liggen?

hieronder mijn systeem info.
[Productinformatie]
*Producttype : Graphic Card
*Productmodel : N7600 Series
*Serienummer Product : 74C0AI845310
Plaats van Aanschaf : Gistron GmbH
*Aankoopdatum : 2007/6/29

[Specificatie Moederbord]
*Leverancier Moederbord : ASUS
*Revisie Moederbord : P4S800-EAYZ
*BIOS-revisie Moederbord :

[Specificatie CPU]
*Leverancier CPU : Intel
*CPU Type : socket 478
*CPU Snelheid : 2,8 ghz.

[Specificatie Geheugen]
*Leverancier Geheugen : kingston
*Geheugen Model : ddr
*Geheugen Capaciteit : 1536 mb

[Specificatie HDD]
Leverancier HDD :
HDD Model :
HDD Capaciteit :

[Specificatie Uitbreidingskaart]
Leverancier Uitbreidingskaart :
Uitbreidingskaart Type :
Uitbreidingskaart Mode! l :

*Besturingssysteem : WinXP

alvast bedankt,

Hoi,

Nét gekocht, dus:

Kaart eruit en naar leverancier om te laten controleren!

Heb de oude video driver wel verwijderd.

Berichten samengevoegd, klik voortaan even op de knop "Aanpassen".

waar moet ik de temp dan moeten kunnen aflezen, ik zie alleen bij sensor: staan de 2 interne harde schijven daar staat wel de temp van :1: 40 graden en 2: 47 graden. btw ik kan het programma alleen in de veiligemodus van windows openen in de normale komt hij niet eens zo ver voordat ie vast loopt.

ja oude driver is volgens mij wel verweiderd, hoe kan ik dit controleren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm, dat is niet goed.

Ik denk om eerlijk te zijn, dat je processor veels te warm wordt. Deze gaat dan, om oververhitting te voorkomen, op langzamere snelheden draaien en dat merk je.

Die temperatuuraflezingen; er hoort bij te staan wat welke temperatuur is. Dus CPU, GPU, HDD etc.

Download en installeer het gratis programma PC Wizard:

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Lijkt een beetje op Everest maar is moderner en veel meer up-to-date. Dan kun je zeker de temperaturen van je processor, moederbord en harde schijf aflezen...

ok wat kan ik hier tegen doen?:P nieuwe koeling voor processor? of ligt het aan die koeling van de grafische kaart zelf? de pc doet pas zo raar sinds ik die nieuwe grafische kaart heb, ik denk dat ik er morgen gewoon mee terug ga naar de winkel en hem probeer om te ruilen. ik zal het eerst nog een keer met de oude grafische kaart proberen.

Download en installeer het gratis programma PC Wizard:

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Lijkt een beetje op Everest maar is moderner en veel meer up-to-date. Dan kun je zeker de temperaturen van je processor, moederbord en harde schijf aflezen...

En ik denk trouwens veel meer aan een voedingsprobleem dan aan de temperatuur van de videokaart. Passief gekoeld, dus kan geen fan-probleem oid zijn.

Temp van processor misschien wel, maar gezien het feit dat de problemen zich voordoen direct na het plaatsen van een veel zwaardere nieuwe videokaart, lijkt mij een te zwakke of brakke voeding meer voor de hand liggen...

pc wizard werkt niet op de pc:S krijg dan een foutmelding, cpu-z werktmaar half... heel raar hij geeft normaal ook voltage enzo aan maar ik de veilige modus niet. nog een idee om ergens het voltage van de voeding af te lezen?.

Welk merk en type voeding zit er in de computer? (staat op de sticker die op de voeding zit...)

das t probleem er zit geen sticker op:S tenmindste. hij zit helemaal in de kast ingebouwd, en heb nu geen tijd om de hele kast weer uit te bouwen. ik bel morgenw el ff op naar de winkel waar hij is gekocht, want daar staat de pc in het systeem, er is vorig jaar al een nieuwe voeding ingezet want de oude was kapot, maar toen zullen ze er wel een wat mindere in hebben gezet omdat ik toen nog een hele ligte grafische kaart had, ik zaql gelijk vragen of die genoeg ik voor de nieuwe grafische kaart, zo niet dan zal ik wel een nieuwe kopen, is dat moeilijk om erin te zetten of moet ik dat laten doen bij de pc winkel?

Voor je een nieuwe voeding koopt moet je er natuurlijk wel eerst zeker van zijn dat de oude of kapot of niet toereikend is;)

Wanneer je er echt zelf geen verstand van hebt, zou ik die pc boer vragen wanneer je daar een nieuwe koopt of hij hem erin wil zetten, is voor hem nog geen 10 minuten werk...

Nou,

Dat is ieder geval veel te weinig voor je systeem, ik zou zeker minimaal 400W nemen en dan wel van een goed merk, dus geen Sweex, Trust, Qtec of dat soort zooi

Codegen.... mmm

Onderstaand een overzichtje van goede a-merken voor voedingen:

Merk Kwaliteit

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed