vga licentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sunwalker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Berichten
4
Een kennis van mij wil Windows opnieuw geinstalleerd hebben.
Is het nu mogelijk om gewoon een niet legale versie (xp proffessional) op haar pc te installeren om het daarna door de "Genuine Advantage kit for Windows"met licentie, die zij onlangs gekocht heeft, te laten converteren naar een legale versie?
 
In principe moet dit kunnen.

Weet je toevallig of je een XP Pro oem of retail hebt?
Als je dat niet weet kan je dat zien als je naat Start => eigenschappen van deze computer
En dan staat daar een hele reeks getallen bijvoorbeeld:
4161-OEM-5161-54166

Dat betekend dat de XP die je geïnstalleerd OEM is. Als daar geen OEM staat heb je een retail versie geïnstalleerd.

LET HIER OP! Want een OEM licentie werkt niet op een retail en andersom.
 
Hoi,een kennis van mij wil graag weer met een lege pc beginnen en heeft mij gevraagd om xp opnieuw te installeren.
Omdat zij het vervelend vond dat zij steeds de melding kreeg dat zij het dupe was geworden van software vervalsing heeft zij onlangs een wga (Windows Genuine Advantage)licentie gekocht.
Is dit nu een volledig besturingsysteem waarmee ik gewoon met f8 kan opstarten van de cd (rebooten) of is het software wat er alleen voor zorgt dat het al bestaande besturingssysteem gevalideerd wordt?
Dus moet ik eerst de vorige (niet legale) cd van het besturingssysteem installeren en daarna de wga,of kan ik direct de wga installeren (rebooten)?
 
Kijk hier eens voor de procedure om de windows te activeren die er nu op staat:
http://support.microsoft.com/kb/307890/nl

Lukt dit niet dan heb je waarschijnlijk een licentie voor een andere versie gekocht.

Heeft zij alleen een licentie code gekregen of heeft zij er meteen een CD van Windows bij gekregen?
 
Zij heeft een "Genuine Advantage Kit for windows "gekocht,met daarbij een 25 nummerige code.
Ik vraag mij dus af of ik die zo kan installeren of dat ik eerst een niet legale installatie cd kan installeren om het daarna met die wga moet converteren naar een legale versie.
Daarvoor wil ik eventueel een niet legale versie van Windows xp proffessional gebruiken.
Of de installatie software moet al geintegreerd zitten op de cd van WGA,dan hoeft dat niet zo.
Maar daar probeer ik dus nu achter te komen.
Ik ga het vanavond doen en wou goed beslagen ten ijs komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan