VGA of DVI

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny091283

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik was wat aan het kijken en ik hoorde dat je met een beeldscherm op een DVI aansluiting letten.
Ik heb op dit moment een beeldscherm van 2 a 3 jaar oud met een VGA aansluiting. Nu is mijn vraag wat het verschil er tussen is? Waar merk ik dit verschil in? En is het een goede keus als ik een nieuwe monitor ga halen? Zou ik echt veel beter beeld en mooiere kleuren dan wat ik nu heb?
Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven.

Het voornaamste verschil is dat via DVI het signaal digitaal wordt verstuurd en met VGA analoog.

Maar beter kleuren en dergelijke kun je met die monitor krijgen. Een nieuwe monitor heeft nieuwere technieken dus is de kans groter dat hij is verbeterd.

Toch is het beeld dat je krijgt te zien ook afhankelijk van je videokaart.

Het voornaamste verschil is dat via DVI het signaal digitaal wordt verstuurd en met VGA analoog.

Maar beter kleuren en dergelijke kun je met die monitor krijgen. Een nieuwe monitor heeft nieuwere technieken dus is de kans groter dat hij is verbeterd.

Toch is het beeld dat je krijgt te zien ook afhankelijk van je videokaart.
Oke het verschil is in soort versturing van het signaal. Waaraan kun je dat verschil merken?

Videokaart is geen probleem, want ik heb nu een 7600 GS Geforce PCI-E erin zitten en na de zomer komt er een nieuwe, waarscheinlijk een 8800 serie Gerforce PCI-E

Laatst bewerkt:
Ik zie dat ik een zin niet heb afgemaakt...

Maar betere kleuren en dergelijke kun je met die monitor niet krijgen.

Je zou even de wikipedia pagina's kunnen kijken.
- DVI
- VGA

Wat ik uit de informatie van Wikipedia kan halen is dat DVI sneller is en dat de beelprestaties ook beter zijn.
Ofwel beter beeld en snellere overdracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan