VGA of DVI?

• Onderwerp starter Onderwerp starter wufu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wufu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Hallo,

Ik heb een oude computer met een oude beeldscherm en oude videokaart.

Beeldscherm heeft een VGA kabel
Videokaart heeft een VGA aansluiting en een DVI aansluiting

Nou is mijn vraag welke levert betere beeldkwaliteit op en maakt het uit als ik de VGA kabel van de beeldscherm in een ''verloopstukje'' stop zodat hij in de DVI past? Komen er dan ook betere prestaties uit?

Alvast bedankt,

Wufu

Volgensmij wel DVI is Mooier , ik heb ook een blokje eraan hangen
scherm zelf heeft een VGa ingang maar is via DVI verbonden:)

Oud beeldscherm lees ik al, pas bij 19'' en groter heeft DVI echt een meerwaarde, daaronder is het te verwaarlozen, en kun je dus net zo goed VGA gebruiken.:)

Bedankt

Bedankt jullie beiden mijn vraag is opgelost (zoals altijd :P)

Ik laat gewoon VGA lekker zitten hoe ik ook niet achter mijn pc te rotzooien :P lkker lui

Even snel een vraag:

is de volgende stelling juist:

VGA = Analoog
DVI = Digitaal

Correct.
VGA= Video Graphics Array
DVI= Digital Visual (video) Interface

Oud beeldscherm lees ik al, pas bij 19'' en groter heeft DVI echt een meerwaarde, daaronder is het te verwaarlozen, en kun je dus net zo goed VGA gebruiken.:)

Correct.
VGA= Video Graphics Array
DVI= Digital Visual (video) Interface

Dat klop voor geen meter. ik heb zelf een sony 17 inch monitor met 2x vga en 1x dvi aansluiting. als ik het op dvi aansluit is de beeld gewoon echt duidelijk mooier dan als ik op vga aansluit. ok daarnaast heeft dvi ook een grotere bandbreedte dus sneller. dvi is niet altijd digitaal. je hebt dvi-d deze is digitaal en je hebt ook dvi-a en deze is dus analoog. de digitale dvi heeft nog mooier beeld dan de analoge en is nog krachtiger. daarnaast heb je nog ook dual-link en single-link. de kabel DVI-A dual-link bestaat niet. de beste kabel is DVI-D dual-link en die gebruik ik namelijk. maar je monitor moet wel DVI-D aankunnen of als DVI-I ook goed.

Dus? Wat zijn de effecten die wij merken?

mooier beeld. ow ja en trouwens als je een adapter gebruikt dvi naar vga is het gewoon zelfde als vga zelf. die adapter is alleen handig bij bijv de ati 2600+ en nvidia 8600+ omdat ze alleen 2xdvi hebben. en ja de verschil tussen snelheid van dvi en vga voel je niet, maar er komt wel een punt dat vga zwart beeld geeft en dvi gewoon beeld. dus zinloos om dvi te gebruiken alleen voor sneller dat zie je niet.

Laatst bewerkt:
Er zijn toch ook sites die zeggen dat DVI pas echt voordelen heeft bij 20 inch of groter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan