VGA splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Situatie:

Een HP pc met een videokaart met een voor mij "vreemde" uitgang. In de doos zit een verloop stekker die van de "vreemde" uitgang weer een vertrouwde VGA maakt.
Op deze pc moet zowel een beamer als een beeldscherm aangesloten worden.
Is die VGA gewoon te splitten?

Wanneer dat gedaan is, hoe zit het dan met de resolutie? De resolutie van de beamer is veel lager dan die van het beeldscherm. Is dat afzonderlijk in te stellen?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :thumb:

In de doos zit een verloop stekker die van de "vreemde" uitgang weer een vertrouwde VGA maakt.
Zou je hier een afbeelding van kunnen opzoeken of een foto maken?
Wanneer dat gedaan is, hoe zit het dan met de resolutie? De resolutie van de beamer is veel lager dan die van het beeldscherm. Is dat afzonderlijk in te stellen?

Waarschijnlijk krijgt je bij je beeldschermeigenschappen een extra beeldscherm te zien. Hier kun je dan de resolutie van aanpassen...

Zo'n uitgang?

03dvi_d-box-l.jpg

Is dat zo?, dat is alleen een DVI-D, alleen voor digitale signalen, een DVI-I kun je met een verloop voor VGA signalen gebruiken.

Als je nog 4 pinnen naast de platte hebt, is het een DVI-I.

dvi-config.jpg

Is dat zo?, dat is alleen een DVI-D, alleen voor digitale signalen, een DVI-I kun je met een verloop voor VGA signalen gebruiken.

Als je nog 4 pinnen naast de platte hebt, is het een DVI-I.

Oeps, ik zit nu op mijn werk, dus kan het niet nakijken. Het is volgens mij gewoon een "standaard" videokaart, met in de doos een verloopstekker naar VGA. De beamer en het beeldscherm werken allebei, alleen moet nu nog steeds van stekker gewisseld worden. Ik zoek dus een splitter voor dit verhaal..... :rolleyes:

Is het ook nog mogelijk om de beamer op de onboard videokaart te zetten en de monitor op de losse videokaart?

Laatst bewerkt:
Bijna alle videokaart uitgangen met een VGA en DVI-I, kun je die kaart d.m.v. de DVI-VGA verloop op 2 beeldschermen zetten, dus dan heb je 2 VGA uitgangen, eentje voor de monitor en eentje voor de beamer, maar die zul je dan wel sofwarematig via de configuratie van de videokaartdriver, een ATI of een nVidia, in moeten stellen.

Bijna alle videokaart uitgangen met een VGA en DVI-I, kun je die kaart d.m.v. de DVI-VGA verloop op 2 beeldschermen zetten, dus dan heb je 2 VGA uitgangen, eentje voor de monitor en eentje voor de beamer, maar die zul je dan wel sofwarematig via de configuratie van de videokaartdriver, een ATI of een nVidia, in moeten stellen.

Ik ga vanmiddag even wat proberen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan