Vga Standaard Pci Grafische Kaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miryam

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Hoi

Ik heb een oude pc met win98 en geintegereede gratische kaart " vga standaard pci grafishe kaart" bij iedere keer dat ik win98 opnieuw intalleerde de driver werden automatische van win98 over genomen.

Sinds opnieuw intallatie van win98 windows kan de driver niet vinden en krijg ik alleen maar 16keuren.
ik heb van alles geprobeerd maar luktte me nog niet.

misschien iemand kan me er mee helpen
alvast bedank voor jullie reacties.

Groetjes
Miryam

Muurhond

bedank voor je reactie, inderdaad Aida is een heel goeie programma voor sys info.
ik heb geen internet verbinding met die oude pc waar moet ik Aida installeren ik heb Aida file spanned met zip en diskette naar ander pc gebracht hellaas kreeg ik fout melden 1/0 en lukt niet.
misschien weet je een andere programma die iets kleiner is en kan ik hem makkelijk in een diskette hebben ?
groetjes
Miryam

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Miryam
Muurhond

bedank voor je reactie, inderdaad Aida is een heel goeie programma voor sys info.
ik heb geen internet verbinding met die oude pc waar moet ik Aida installeren ik heb Aida file spanned met zip en diskette naar ander pc gebracht hellaas kreeg ik fout melden 1/0 en lukt niet.
misschien weet je een andere programma die iets kleiner is en kan ik hem makkelijk in een diskette hebben ?
groetjes
Miryam

Foutmelding I/O krijg je vaak als de diskette beschadigd is. Zorg dus voor een aantal goede,lege diskettes of brand het programma op CD-ReWritable of een CD-Recordable.

Je hebt ook nog het programma Sisoft Sandra, alleen ik weet niet of die ook op een diskette past.

Aida32 is toch één van de beste programmaatjes vindt ik.

beste Muurhond,
inderdaad de foutmelding kwam door slechte diskettes met nieuw diskkettes lukt het wel dank je nog eens voor je goeie tips.
de grifsche kaart merk is "sis 86c205"

groetjes

Kijk es in Aida32 wat er bij het volgende precies wordt aangegeven:

+Scherm-> Windows Video (bij Apparaatbeschrijving)
+Scherm-> PCI/AGP Video (bij Apparaatbeschrijving)
+Scherm-> GPU (bij Video kaart)

Bij alle 3 moet je in het rechterscherm bovenaan zien bij wat tussenhaakjes heb gezet.

Toon de informatie van die 3 hier.

Geplaatst door Muurhond
Kijk es in Aida32 wat er bij het volgende precies wordt aangegeven:

+Scherm-> Windows Video (bij Apparaatbeschrijving)
+Scherm-> PCI/AGP Video (bij Apparaatbeschrijving)
+Scherm-> GPU (bij Video kaart)

Bij alle 3 moet je in het rechterscherm bovenaan zien bij wat tussenhaakjes heb gezet.

Toon de informatie van die 3 hier.

Muurhond,
Aida geef alleen bij Pci/agp de merk van video kaart de rest niet.
+scherm >windows video (blanko)
+scherm>pci/agp video (sis 68c205)
+scherm>GPU (blanko )

ik denk als ik sis 86c205 driver heb de probleem is opgelost. ik heb het wel eventje online gezocht maar kwam ik er niets tegen.
groetjes

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Muurhond
Probeer deze driver es:
http://www2.driverguide.com/cgi/download.php?uploads18/10408/sis6215.zip

(http://www2.driverguide.com/uploads/uploads18/10408.html)

Als ie vraagt om een username en wachtwoord:
Naam : driver
Wachtwoord: all

Muurhond
dank je nog eens voor je help,
ik heb wel de drivers download en gebrobeerd het lukt me nog steeds niet.
misschien dat ik moet de exacte driver > sis 86c205 downloaden maar ik kwam er nog niet tegen.

groetjes

Geplaatst door Miryam

Muurhond
dank je nog eens voor je help,
ik heb wel de drivers download en gebrobeerd het lukt me nog steeds niet.
misschien dat ik moet de exacte driver > sis 86c205 downloaden maar ik kwam er nog niet tegen.

groetjes

Die sis 86c205 is een Sis6215 heb ik gelezen op een site. Maar hoe heb je em geinstalleerd dan?

na unzippen via install icontje>computer opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan