vhs cassettebanden smeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter tom1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Ls.
Ik wil vhs banden overzetten op dvd. Echter, sommige banden zijn lang niet gebruikt en het mechanisme in de banden lijkt stroef te lopen. Kortom bij het gewoon afspelen loopt het vast. Eerst heen en weer spelen helpt niet. Dan loopt het weer vast tijdebns het spoelen. Moet ik in de band onderdelen met iets behandelen/ smeren? zodat ze weer gesmeerd lopen en wat voor een mddel moet ik gebruikenr. Wie heeft raad??
vr grt
tom1

Heb je dat probleem met alle banden? Lijkt me meer een probleem van de videorecorder. ik heb zelf namelijk ook een aantal banden die al zeker 15 jaar oud zijn en die draaien na al die tijd nog soepel. Mocht je toch een band willen open halen, dan kun je wellicht een klein drupje naaimachine-olie gebruiken om bepaalde delen te smeren. Maar echt niet meer dan een drupje en er goed voor uitkijken dat er geen olie op de band komt.

Ik heb het niet met alle banden. Het is ook niet zo dat het probleem zich voordoet bij banden van 240 minuten. Ook die van 180 of 195 minuten geven soms problemen met het afspeelapparaat. Dat is een akai VS g 74 (montage recorder. Zal de tip van de olie eens toepassen. Alvast dank voor het advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan