Hi there.
Ik heb VHS video's (dus videocassettes) die ik naar de computer wil "overbrengen". Nou heb ik dus de benodigde hardware en software (de bekende aldi-dvdmaker
). Dus ik heb alles aangesloten en geprobeert een klein beetje opgenomen. Allemaal geen probleem. Het punt is dat de video die ik krijg, al snel oploopt naar honderden Megabytes. Dit is niet zo praktisch, aangezien ik een aantal van de videos op het internet wil uploaden of op dvd's wil branden.
Dus mijn vraag is: welk videoformaat of welke instellingen kan ik gebruiken bij het opnemen zodat ik een niet zo groot bestand heb?
De video cassettes zijn nogal oud (1996/1999/2003+..) en dus niet bepaald HighDefinition
, dus wil ik de volledige kwaliteit behouden.
Ik zat zelf te denken aan iets richting .AVI maar ik weet het niet zeker.
Het programma dat ik gebruik is Cyberlink Powerdirector 9.
Ik heb geprobeert om mijn verhaal kort te houden, hopelijk staat er genoeg informatie in.
Alvast bedankt =]
Ik heb VHS video's (dus videocassettes) die ik naar de computer wil "overbrengen". Nou heb ik dus de benodigde hardware en software (de bekende aldi-dvdmaker

Dus mijn vraag is: welk videoformaat of welke instellingen kan ik gebruiken bij het opnemen zodat ik een niet zo groot bestand heb?
De video cassettes zijn nogal oud (1996/1999/2003+..) en dus niet bepaald HighDefinition

Ik zat zelf te denken aan iets richting .AVI maar ik weet het niet zeker.
Het programma dat ik gebruik is Cyberlink Powerdirector 9.
Ik heb geprobeert om mijn verhaal kort te houden, hopelijk staat er genoeg informatie in.
Alvast bedankt =]