VHS naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

16hans

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2013
Dag

Ik ben al een tijd bezig met oude VHS banden en Hi8 bandjes over te zetten op DVD. Dat doe ik via mijn Samsung DVD recorder. Gaat op zich prima.
Nu wilde ik de DVD’s nog een keer kopiëren om nog een reserve set te hebben en wat blijkt: Mijn Laptop kan de DVD's helemaal niet lezen. Zegt dat er niks op staat.
Dat had ik natuurlijk veel eerder moeten checken denk ik achteraf, maar ik dacht dat ik altijd wel zo’n DVD zou kunnen kopiëren.
Ik snap dus niet waarom het niet leesbaar is. De DVD recorder kan ze nl wel gewoon afspelen.
Weet iemand dat? Vlgs mij is het MPEG2 (wat ik op de DVD recorder zie staan)
Of kan ik het met een “truc” toch lezen en kopieren?

Nu ben ik wat gaan testen en heb zo’n DVD weer op de HD van de recorder gekopieerd en vervolgens dat weer op een DVD +R/W gezet. Nu maakt hij er gewoon een structuur van (Audio-TS en Video TS) . Dat is wel te lezen en af te lezen op de laptop.
Opgelost denk ik dan.
Nu alleen nog de DVD + RW kopiëren naar een DVD +R , maar nu blijkt dat weer niet te gaan. Te weinig ruimte zegt hij terwijl ze toch even groot zijn.

Weet iemand hoe dit allemaal zit en waarom de ene DVD het wel doet en de ander niet?

Alvast bedankt voor de info

Ps het gaat mij niet om de beeldkwaliteit en ik ga het ook niet bewerken. Ik wil het alleen goed bewaren.

Hans

Je HD recorder neemt het op in mpeg formaat.
Als je je DVD doorbladerd op je PC zie je ergens als het goed is een groot bestand staan met extensie mpg ofzo.
Met bijv. DVD Flick kun je het mpg bestand weer overzetten naar een VIDEO_TS.

Groeten Marcel

Het rare is dat de DVD's echt niet gelezen worden door mijn laptop of mijn gewone PC. Ze geven beide aan dat er niets op de DVD's staat terwijl er toch echt wat op staat.

Ik neem aan dat je wel een DVD-rom in je PC hebt en niet een CD-rom ?

Groeten Marcel

Ja absoluut,
zeker in mijn laptop
Als ik het op een DVD +RW zet gaat het nl wel.
Makkelijkste oplossing is dan natuurlijk om het gewoon daar allemaal op te zetten.
Vroeg me alleen af waarom dat zo verschillend gaat . Lijkt wel of het verschil maakt of je een +R of -R hebt en of een +RW of -RW.
En waarom kan ik de Video_TS niet kopieren naar een gewone DVD +R terwijl het wel op een +RW kan staan?
Dan kan het nl ook niet per ongeluk overschreven worden en die schijfjes zijn natuurlijk goedkoper.
Nou ja, mischien moet ik niet alles willen weten en gaan voor de oplossing waarvan ik nu weet dat het werkt.

Of kan ik die Video_TS en Audio_TS ook nog omzetten naar Avi en dan naar een DVD +R? Of is dat juist niet handig?

Groet
Hans

Laatst bewerkt:
Wat je zegt klopt, sommige DVD spelers kunnen alleen -R of juist alleen +R LEZEN.
Probeer dus te branden op een ander type.
En probeer eerst op de laagst mogelijke snelheid (als er een keuse is)

Groeten Marcel

Als ik het verhaal zo lees zijn de discs niet afgesloten(gefinalized) op je dvd recorder, daarom is die dvd alleen maar af te lezen op de dvdrecorder waar ze mee beschreven zijn en niet elders. Probeer dat eerst eens uit met 1 disc, indien met succes moet je ze allemaal nog ff finalizen.

Dat is het dus.
Dvd moest worden afgesloten op de recorder.
Dank voor de tip

Hans

Ja, ik had er ook niet aan gedacht, de oplossing is vaak simpeler en dichterbij dan je denkt.
Mooi dat het opgelost is in ieder geval.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan