vhs videobanden digitaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

chetbaker1929

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2023
Berichten
3
Mijn vraag
Ik wil vhs videobanden digitaliseren, dus ik heb een USB2.0 videograbber br116 VAN Basetech gekocht. Hierbij is verouderde software geleverd honestech VHS tot DVD 3.0SE . Deze heb ik geinstalleerd met de productcode. Ik heb ook een dure hoogwaardige skytronic audio video kabel gekocht met aan de ene kant een scart aansluiting en aan den andere kant drie stekkers waarvan twee mannelijke links en rechts audio aansluitingen en een svideo aansluiting. Deze sluit ik aan op de videograbber met twee vrouwelijke audioaansluitingen en de svideo aansluiting,

Het probleem is dat de software geen beeld en geen audio geeft.

Ik heb gecheckt of de vhs video speler beeld en geluid geeft op de televisie: Dit gaat wel goed
Hierdoor weet ik dat de scart in de out verbinding zit van de vhs videorecorder.
Ik heb gecheckt of de instellingen bij de software staat op de juiste video en audio device. Dit is te geval
Bij apparaten beheer kan ik zien AV to USB2.0


Mijn besturingsprogramma is Windows 10

Wie weet wat ik nog kan proberen?IMG_20230503_214326-min.jpg
 
Ondersteunt de grabber en de software wel Windows 10?
In de handleiding staat dat Windows XP of hoger nodig is....
Maar die tekst komst uit 2014.....

Mss werkt het nog met installeren iva de compatibiliteit modus van Windows7? Maar ben bepaald er niet zo zeker van.

https://www.libble.eu/basetech-br116---usb-2.0-video-grabber/online-manual-642483/
Aansluiten, installatie van de software/driver• Start het besturingsysteem (Windows XP of hoger) en wacht tot het volledig is geladen.
• Sluit eerst de video-grabber op een vrije USB2.0-poort van uw computer aan. Windows herkent vervol-
gens nieuwe hardware.
• Plaats de meegeleverde cd in het betreffende station van uw computer.
Als het installatieprogramma niet automatisch start, moet u het handmatig starten. Op het moment van
opstellen van deze gebruiksaanwijzing moest hiervoor het programma „Hautorun.exe“ in de directory „Au-
torun“ van de cd worden gestart. Vervolgens moet de driver worden geïnstalleerd („Install Driver“ aanklik-

Start het besturingsysteem (Windows XP of hoger) en wacht tot het volledig is geladen

Copyright 2014 by Conrad Electronic SE

Edit: Via Google als ik zoek op deze video grabber is de bijvangst deze video grabber op video te zien met software die door win10 gesupport wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=9D67HD14mUY
Kun je de huidige terug sturen en geef die andere een kans?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties. Ik heb gecheckt of de video het doet op tv en dat werkt wel. Wat mij opgevallen is , is dat mijn videograbber vier aansluitingen heeft en ik er maar gebruik maak van drie. Ik ga de kabel omruilen voor een scart naar vier aansluitingen met de gele erbij en kijken of het dan wel werkt
 
Laatst bewerkt:
volgens mij heb je geen scart to tulp met vier aansluitingen,. Dus ik moet een scart to plug hebben waarbij de zwarte de gele vervangt
 
De svideo aansluiting niet gebruiken gebruik daarvoor de gele aansluiting.
Zorg ervoor dat niet alleen in het opname programma de juiste setting staan, maar ook in windows 10 moet je dit controleren of deze optie wel bij de invoer opties staan.
Bekijk bijlage 370405

Op bijgaande foto zie je rechtsonder mijn screen via videograbber in combi met OBS Studio
 

Bijlagen

  • ScreenHunter 27.png
    ScreenHunter 27.png
    203,7 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Rood + wit is voor analoge audio. Geel is voor analoge video.
De "grabber" (AV naar USB) moet dit omzetten naar digitale audio/video.

Vroeger heb ik zo'n converter uitgeprobeerd maar die was nogal kritisch in 50Hz of 60Hz, beeldverhouding 4:3 of 16:9, PAL of NTSC (never the same color), enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan