via button gaan naar een rec

• Onderwerp starter Onderwerp starter nojat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nojat

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
hallo

wie weet hoe ik via een button naar een rec ga waarvan de naam staat in een textbox

het tabel heeft de velden naam adres woonplaats
in een textbox typ ik een naam in en met een druk op de button moet het naar de des befreffende rec gaan

hoe ziet zo'n script uit in vba ???

ik dacht aan rst.findfirst
maar hoe verder
nojat

Laatst bewerkt:
zoiets bvb.

Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.FindFirst "[Klantnummer] = " & Str(Nz(Me![Keuzelijst met invoervak44], 0))
If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark

Ik neem aan dat hij niet alleen exacte waardes moet weer geven maar ook waardes die erbij in de buurt komen zoals zoeken op eve

geeft de mogelijke records even,gegeven, enz

zo ja zou ik geen script schrijven maar een query met een like statement dan kun je dmvequery in vba je beeld verversen. en als je dan de code die standaard achter een knop voor een form achter je record kiezer plakt heb je heel snel een makkelijk zoek schermpje die aan de hand van het gekozen record het juiste form met rec opent.

Ik neem aan dat hij niet alleen exacte waardes moet weer geven maar ook waardes die erbij in de buurt komen zoals zoeken op eve

geeft de mogelijke records even,gegeven, enz

zo ja zou ik geen script schrijven maar een query met een like statement dan kun je dmvequery in vba je beeld verversen. en als je dan de code die standaard achter een knop voor een form achter je record kiezer plakt heb je heel snel een makkelijk zoek schermpje die aan de hand van het gekozen record het juiste form met rec opent.

hoe ziet dan zo'n query eruit ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan