• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via combobox gegevens ophalen uit een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
In de userform op tabblad Reparaties zit een combobox waar ik via Rowsource verwijs naar de cellen H1:H250 in hetzelfde tabblad.
Kan ik op de ene of andere manier de gegevens van de combobox ophalen uit een ander tabblad?

Hij zou de gegevens uit tabblad Overzicht scanners moeten halen in de kolom B

Bijlagen

edmoor

Bedankt voor je snelle reactie :thumb:

Heb net je code toegepast en hij neemt de gegevens wel uit kolom B maar uit het tabblad waar de userform in staat (Reparaties).
Hij zou de gegevens uit tabblad Overzicht scanners moeten halen uit kolom B.

Hier zal waarschijnlijk enkel de naam Overzicht scanners aan de code moeten worden toegevoegd veronderstel ik, maar weet niet hoe:o

Ik had daarom ook al weer verwijderd, maar je was me voor ;)
Komt goed.

Wel eerst even de RowSource leeg maken:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  Dim snr() As Variant

With Sheets("Overzicht scanners")
    snr = WorksheetFunction.Transpose(.Range("B3:B" & .Cells(1).CurrentRegion.Rows.Count - 1).Value)
  End With
  cbSerienummer.List = snr
  LblDatum = Format(Date, "dd-mm-yyyy")
End Sub

Of...
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]Private Sub UserForm_Initialize()
  cbSerienummer.List = Sheets("Overzicht scanners").ListObjects(1).ListColumns("Serienummer").DataBodyRange.Value
  LblDatum = Format(Date, "dd-mm-yyyy")
End Sub
[/FONT]

Die is beter, vanwege het list object :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan