• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via de datumnotitie opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasMan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2002
Hallo,

Elke dag wordt er een nieuwe dagrapport aangemaakt de gebruikers hiervan moeten zelf aangeven, via een userform, in welke maand deze rapportage gesaved moet worden. Kan dit niet eenvoudiger. Bijvoorbeeld: 2 februari 2004. Dat het programma dat automatisch opslaat in het directory Februari.

Kan dit?

Basman

Met een dergelijke macro zou dat moeten lukken:
Code:
Sub opslaan()
  ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\...\" & _
    Format(Date, "MMMM") & "\naam.xls"
End Sub

Dit heb ik al

Hallo Ingrid

Range("D4").Select
Bestand = ActiveCell.Text
ChDir "C:\"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Noodmap \Dagrapporten\Januari\" & Bestand, FileFormat:=xlNormal, _
Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
CreateBackup:=False

In D4 staat bijvoorbeeld 4 januari 2004. En via deze informatie moet de computer weten, als het kan, dat dit bestandje in het mapje januari moet worden opgeslagen.

BasMan

D4

Maar als in D4 bijvoorbeeld 2 februari 2004 staat dan moet dit in het mapje Februari worden opgeslagen.

De twee codes gecombineerd:

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Noodmap \Dagrapporten\" & Format(Range("D4"), "MMMM") & "\" & Bestand, ...

Kan het bestand niet vinden

Hallo Ingrid,

Range("D4").Select
Bestand = ActiveCell.Text
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Noodmap \Dagrapporten\" & Format(Range("D4"), "MMMM") & " \" & Bestand, FileFormat:=xlNormal, _
Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
CreateBackup:=False

Als ik bovenstaande invoer dan zegt de computer dat hij bestandje Februari niet kan vinden.

BasMan

Bestaat de map Februari? Want de methode SaveAs kan geen map aanmaken.

Map

De map bestaat wel. De computer geeft een fout aan iets in de trend van dat hij het bestandje februari niet kan vinden.

BasMan

Haal in ieder geval eens alle spaties uit je code.
Na Noodmap staat er één en ook in het stukje direct na ...MMM") & "x\" (op de plek van de x dus).

?

Hallo,

Als ik de spaties er tussen weg haal dan werkt het ook niet.

Het werkt dus wel!

Iedereen bedankt voor de moeite!!

Het werkt dus wel.....

Ik had de directory verkeerd er in gezet.

Mvg

BasMan

:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan