via de helpmij chat hier aan beland

Status
Niet open voor verdere reacties.

onweer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2003
Berichten
4
Ik heb de volgende problemen:
de computer start heeel langzaam op, ondanks meerdere keren defragmentatie.
windows updates via internet kan niet meer, belangrijke bestanden op de computer die dit mogelijk maken zijn verdwenen.
word 2000 doet het niet, ook niet met her installeren.
mijn brandprogramma record now doet het niet.

ik kan de computer niet formatteren want geen windows xp installatie cd van hp meegekregen.

systeemherstel werkt niet, er zijn telkens geen wijzigingen aangebracht.

ik heb windows xp word 2000 (binnen works, dus NIET office 2000). 2ghz, pentium 4. al met al een dure computer, met aardig wat problemen.
 
Welkom onweer op de helpmij.nl site;)

Heb je wellicht hardware veranderd? Wellicht een camera of scanner (usb?) aangesloten?
Het super traag worden van een computer opeens is vaak een oorzaak van een hardwareconflikt.

Als je geen installatie cd heb gekregen van HP, zal er zeker een recoveryprogje opzitten.

Staat er niets over een recovery programmaatje op?
Verborgen schijf wellicht?
Kan me niet voorstellen dat én geen installatiecd én geen herstelprogje
 
Laatst bewerkt:
ondertussen...

arie gaf me gister de tip zoek systeemherstel. hp heeft zijn eigen hp system recovery op de computer gezet, maar dat is tijdens hert uitvoeren vasstgelopen.

met andere woorden, als ik nu de computer opstart komt het windows bericht:
windows is niet volledig geinstalleerd, setup moet opnieuw.

alleen,ik heb geen installatie cd, en de hp system recovery kan ikniet meer uitvoeren.

ik moet denk ik maar naar de winkel terug. (dixons of all places).

dit bericht komt vanaf een andere computer (dat moge duidelijk zijn)

ik heb trouwens geen hardware veranderd. een tijdje geleden had ik wel last dat meerdere programma's het niet deden als gevolg vanhet ontbreken van dll bestanden. na spybot te hebben gebruikt en programmas er op nieuw te hebben opgezet. werkte bijna alles weer perfect. outlook express werkte soms niet een aantal programmaszoals zonealarm krijg ik ook niet vande schijf.
 
Laatst bewerkt:
Heb je nieuwe hardware aangesloten?

Je zal echt niet naar de winkel moeten als je niets gewijzigd hebt...

Ook met zo'n grote crash moet het mogelijk zijn om de herstelprocedure van hp te beginnen.. Dan word wel alles gewist en terug gezet naar hoe jij de computer kreeg, maar ik denk dat het niet anders kan..

Ik zelf heb geen hp, maar wellicht dat andere wel de herstelprocedure weten..
Ik ga in ieder geval even zoeken voor je op het web..
 
Oke dan, geen nieuwe hardware geinstalleerd.
Ik heb niet kunnen vinden wat ik zocht, moet registreren bij hp dus dat doen we maar niet.

Wat heb je WEL gekregen bij de computer? Zit er geen handleiding bij?

Juist bij zo'n grote crash als die jou nou hebt, moet de herstelfunktie van hp WEL werken..

Trouwens, zolang zone-alarm draait zal je hem niet kunnen verwijderen. Daarvoor moet je hem eerst uitzetten in o.a. msconfig.. Daarna opnieuw opstarten en dan kan je hem wel verwijderen..

Niemand anders hier op helpmij die een HP-computer heeft? Die wellicht wel het antwoord op deze vraag heeft?
 
licht aan het einde van de tunnel?

volgens de laatste berichten, lijkt een deel van de harde schijf beschadigd. precies een deel dat zorgt voor opstarten. (ongeveer 500 mb beschadigd). geprobeerd wordt windows xp erop nieuw in te zetten op c schijf. een aparte schijf (d) aan te maken voor het beschadigde stuk, een aparte e schijf voor andere programma's downloads etc.

degene die het voor mij doet weet niet waarom de schijf beschadigd is geraakt en of die beschadiging zich zou kunnen uitbreiden. ik zou er volgens hem rekening mee moeten houden op den duur een nieuwe harde schijf erin te moeten zetten. voorlopig moet ik nog wachten tot hij klaar is met herinstalleren. ik houd jullie op de hoogte.

Prettig weekend

bewonder (xp) voorzichtig,

onweer
 
Laatst bewerkt:
jaja

computer werkt weer. schijf in drieen verdeeld. goede firewall erop gezet.
 
Re: licht aan het einde van de tunnel?

Geplaatst door onweer
bewonder (xp) voorzichtig,

onweer

En af en toe de handleiding lezen scheelt wel;)

fijn om te horen dat alles weer naar behoren werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan