• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

via Dropdownmenukeuze 7 cellen weergeven of knippen/plakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cassida

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2016
Hallo medegebruikers,

Ik wil graag het volgende:

Ik via heb drie dropdownmenu's, welke allemaal indirect gekoppeld zijn. eerste is voor auto merk, tweede voor het model, derde voor de wielbasis. Nu wil ik graag als het laatste dropdownmenu op op de geselecteerde wielbasis staat, er een lijst met afmetingen(9 cellen verticaal) wordt weergegeven op dezelfde pagina op een bepaalde plek. Deze staan op het werkbladen waar de rest van de gegevens voor de dropdown menu's ook staan. Het desbetreffende lijstje met maten (celbereik) heeft ook de dezelfde naam van het geselecteerde deel uit het laatste dropdownmenu.

Ik snap niet hoe ik dit het makkelijkst in elkaar moet steken om het of weer te geven of te kopieren en plakken.

Wie kan mij helpen???????????:eek:

Alvast bedankt

Mvg

Davy

Davy/Cassida,

welkom op Helpmij.nl.
Begin eens met het plaatsen van wat je al hebt gemaakt.
Als er "gevoelige" info in staat, dan die vervangen door "ongevoelige".

Naamloos.jpg

Het bovenste donkere veld(dropdown menu), moet in de onderste velden maten weergeven. Bij het veranderen van de gegevns in het dropdownmenu moet ie dan weer andere maten weergeven.

zo beter?

Mvg

Davy

Davy,

zie bijlage...

NB: op het tweede tabblad heb ik 1234mm gewijzigd in 1234

Bijlagen

Bedankt!! Is nog niet helemaal klaar.

Hallo Haije,

Je bent iig al weer een stuk verder dan mij!

Ik begrijp alleen niet zo goed, hoe het werkt. Als ik nu in het dropdown menu een andere wielbasis selecteer krijg ik een onverwachte waarde.#verwa o.i.d. Ik snap ook niet goed waar de cijfers voor zijn welke in de formule zijn opgenomen in de A kolom? En het liefst de maten inclusief de mm aanduiding, of is dat een probleem.

Ik zou dus graag voor alle wielbasissen losse lijstjes maken in het tweede gegevensblad, met de naam van het wielbasiskopje waar de maten op staan in het tweede blad. Dus als ik het merk en/of model verander en de bijbehorende wielbasis selecteer, de juiste maten voor deze selectie krijg. Nu heb ik de gegevens alleen voor de citan 50mm erin staan

Wel super bedankt alvast voor de geinvesteerde tijd in mijn project.

Mvg

Davy:)

toelichting in de bijlage

Bijlagen

Dropdown keuze veranderen

Hallo wederom,

Maar waarom, als ik nu de keuze van het dropdown menu verander, komen de juiste gegevens niet naar boven hij zegt dan #verw??

Mvg

Davy

welke keuzes maak je?

in H13 kom te staan:120mm L2H1 2697mm
het bereik op Gegevenslijsten heet: L2H12697mm

Het verschil zit dus in de naamgeving van het bereik

Kijk dit is mijn probleem...........

Bekijk bijlage Opzet automatische test haji.xlsx

Ik heb het naam bereik van de 120mm citan met 3 wielbassisen aangepast, maar dan nog lukt het mij niet. Volgens mij ben ik toch niet zo handig met excel als gedacht:o

Doe ik nu iets niet goed, of de benamingen niet goed?:) .

Als je nu vanaf de dropdown naar citan 120mm gaat en dan de wielbasis selcteert gebeurt er niets.

Laatst bewerkt:
Top top top Haji

Het is gelukt,

was het naambereik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Super bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uitbreiden

kan ik de lijst met cijfers ook nog uitbreiden? diegene die wit kunnen worden later?

mvg

Davy

Ja dat kan, als je dan ook de formules (die daar naar verwijzen) doortrekt

Haije!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nogmaals Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:d

De mm kan ik ook gewoon invullen, deze gaan gewoon mee!! echt super oplossing en erg simpel. top top top

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan