• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via een active cel naar een werkblad gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo forumers,

Stel ik heb in cel a1 t/m a10 de voornaam van een persoon staan en in cel b1 t/m b10 de achternaam.
De cellen a1 t/m a10 zijn gekoppeld aan werkbladen dus a1 heeft een werkblad en a2... enz.
Nu is het de bedoeling dat als ik op een knop druk dat ik dan naar de desbetreffende werkblad ga van die active cel in het beriek a1 t/m a10.
Als ik buiten dat berijk sta en druk op de knop moet er een msgbox openen met de tekst: Ga op een voornaam staan!
Kan iemand mij hiermee helpen?

P.s. Ik heb nog geen voorbeeld beschikbaar.

Abel Visscher

Hallo,

Bij het opstarten van het bijgevoegd bestand wordt er automatisch een lijst in de A-kolom geplaatst van de werkbladnamen.
Klik je op de knop, dan verschijnt er een melding als je:
- Niet in A-kolom staat
- Wel in de A-kolom staat maar de cel is leeg. (dit geldt ook voor het bereik A1 t/m A10).

In de overige gevallen wordt het werkblad met de naam die gekozen is, geselecteerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan