• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

via een groter dan waarde de hele rij kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

denman25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2011
beste allen,

ik ben bezig om automatish data in te laden vanuit een bron.

de sheet die ik heb heeft 8 kolommen waarin de laatste kolom de totalen staan nu wil ik op het eerste blad alle rijen waarvan het totaal in de laatste kolom groter of gelijk is aan 20000 van blad 2 geplaatst worden.

ik heb getracht dit via een if formule op te lossen maar loop steeds vast of pakte de groter dan waarde niet.

hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

in ieder geval alvast bedankt

denman25

met een voorbeeldbestand, ontdaan van gevoelige info, wordt je vaak beter geholpen.

heb je al gedacht om een filter op de data te zetten.

excel 2007 => gegevens => filter

een filter is een handmatige aktie en wil juist op het moment dat de data wordt in gekopieerd op blad 2 de formule op blad 1 direct de rijen met in de kolom totaal groter of gelijk dan 20000 wordt getransporteerd.

ik zal kijken voor een voorbeeld bestand zal hier en daar wat namen eruit halen.

maar bedankt voor de tip

groeten dennis

als de oplossing met een filter werkt, zijn op dit forum zeker leden te vinden die dit via een macro naar een ander blad kunnen copieren.

maar zoals al aangegeven, zal je met een voorbeeldbestand beter worden geholpen.

Zoiets misschien.
Code:
Sub HSV()
 Dim cl As Range
   With Sheets("Blad2")
    .Range("A2:H" & .UsedRange.Rows.Count + 1).ClearContents
    End With
  With Sheets("Blad1")
 For Each cl In .Range("H1:H" & .Cells(.Rows.Count, 8).End(xlUp).Row)
  If cl.Value >[COLOR="red"]=[/COLOR] 20000 Then
 With Sheets("Blad2")
   .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 8).Value = cl.Offset(, -7).Resize(, 8).Value
     End With
    End If
   Next
 End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan