• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via excellijst naar plaatjes zoeken en downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo,

Is het mogelijk foto's van internet af te halen op basis van een lijst met gegevens waarop gezocht moet worden? In dit geval gaat het om foto's van motoren.
Ik heb als voorbeeld hieronder een lijstje gezet. Het merk, type en bouwjaar geeft de juiste foto op van internet. Maar dat zijn gelijk miljoenen foto's Op de site www.motorbikes.be (nu ofline) staat een hele database met motoren op type en bouwjaar en 1 foto.

Merk Type bouwjaar
Suzuki GSX-R600 2007
Suzuki GSX1300R 2008
Suzuki GSX1300R 2007
Honda CB1000RA 2008
Honda CBR 600 F 2010
Honda CBR 900 RR FIRE 2009

Maar een link met zoekmachine van Bing of Google mag natuurlijk ook. (resultaat is dan http://www.bing.com/images/search?q="Suzuki+GSX-R600+2007") &FORM=HDRSC2
Nu ben ik dus niet alleen op zoek naar de link naar het plaatje maar het plaatje downloaden zou helemaal te gek zijn.
Ik bennieuwd of het kan :-)
om een excellijst met motoren

Dat is een link naar een pagina met plaatjes. Je zult dan zelf moet klikken op het plaatje dat je wilt hebben. Dat plaatje kun je dan zo vanuit je webbrowser naar je bureaublad slepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan