Via formulier data in tabel laden met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

conceal

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hallo,

In m'n database heb ik een tabel waarin drie kolommen staan. De eerste is het personeelsnummer (welke uniek is), de tweede is de geboortedatum en de laatste is de leeftijd. In een formulier waarbij je de gegevens kunt invullen heb ik een textbox toegevoegd die doormiddel van een function in VBA de leeftijd berekend. Nu wil ik echter graag dat deze leeftijd ook in de tabel toegevoegd wordt. Ik heb de volgende code geprobeerd (tevens via geboortedatum Change event):

Private Sub Form_Current()
Dim dbDB As Database
Dim rcdWerknemerLeeftijd As Recordset
Set dbDB = CurrentDb()
Set rcdWerknemerLeeftijd = dbDB.OpenRecordset("WerknemerLeeftijd")
rcdWerknemerLeeftijd.Edit
rcdWerknemerLeeftijd![leeftijd] = Form_Persoonsgegevens.Text56
rcdWerknemerLeeftijd.Update
End Sub

De leeftijd wordt weliswaar in de tabel toegevoegd, maar slechts en alleen bij één persoon. De leeftijd veranderd als ik in het formulier naar de volgende persoon ga. Dus op de een of andere manier schrijft hij het maar in 1 cell weg, alleen in de cell behorend bij de eerste persoon op m'n formulier. Graag zou ik willen weten wat er fout is aan m'n code en wat ik hieraan moet veranderen zodat wel elk uniek personeelsnummer met geboortedatum een bijbehorende gevulde cel heeft. Alvast bedankt!!!

Gegroet,
Conceal

Nu wil ik echter graag dat deze leeftijd ook in de tabel toegevoegd wordt

Hallo,

dat wil je niet.
Leeftijd is een afleidbaar gegeven en sla je niet op in een tabel.
Gebruik een query, bereken daarin in een extra veld de leeftijd door je VBA funktie uit te voeren.

Groet,

Tardis

Hi Tardis,

Je hebt gelijk, het is af te leiden en daarbij dus eigenlijk overbodige informatie. Mijn vraag heeft eigenlijk betrekking op wat er fout gaat in mijn code. Ik weet dat ik leeftijd kan afleiden van de geboortedatum en in het formulier doe ik dat ook, alleen omdat ik kennis probeer te krijgen van VBA in Access, wil ik graag antwoord op deze vraag.

Gegroet,
Maik

De vraag herformuleert

Hi,

Ik zou graag weten hoe ik data met behulp van VBA in Access weg kan schrijven in een tabel. Is er iemand die mij hier een voorbeeld programma-code voor kan geven die ik bijvoorbeeld bij een unbound tekstbox of combobox kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Maik

Private Sub jouwonafhankelijkveld(bijv Tekst54)naam_GotFocus()
Forms!frmjouwnaam!Leeftijd = Forms!frmjouwnaam!Tekst54

End Sub

Hi proatbuul,

Heel zeker weet ik het niet, maar ik denk dat deze code niet de code is waar ik naar op zoek ben. Ik wil namelijk een commandoknop gebruiken die het mogelijk maakt om alle gegevens in het formulier in één keer te verwerken in verschillende tabellen. Op de een of andere manier schrijft de code die ik had (zie bovenaan post) een fout, want deze code schreef die gegevens slechts op 1 plaats weg, op 1 rij, bij 1 persoon en niet bij de juiste personen. Niettemin toch bedankt!

Groet,
Maik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan