• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

via "gegevensvalidatie" waarden automatisch overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesta1983

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2013
Om ons personeelsbestand up-to-date te houden, zou ik het bestand in bijlage willen combineren met "gegevensvalidatie" en/of "vert. zoeken" en/of "hor. zoeken".
Ik wil namelijk dat als ik in het tabblad "personeel" personen (en hun gegevens) inbreng, deze automatisch worden ingevuld in de voorziene (overeenkomstige) tabblad 2.
Kan iemand me hiermee helpen, ik ben een leek in excel.
Bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hallo nesta1983
eerst de een van de 2 namen "personeel" verwijderd (de gene die naar een bestand verwees is weg)
daarna ging het bijna van zelf.
wel controleren aub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bedankt voor de oplossing. Maar ik zit nu met het volgende probleem. Na het saven kan ik de keuzelijst niet meer aanklikken. Hoe kan dat? Ik herhaal: voor het saven, ging het wél.

nu gaat het opeens wel, althans in de door u geuploade bestand (in mijn nog niet). Heb je iets gewijzigd? Is je dat eerder al eens overkomen?

dit is mij nog nooit overkomen
ik heb wel iets gewijzigd : een van de de dubbele namen "namen" die naar een ander bestand verwijst is weg gehaald.
en de overgebleven maan "namen" gebruik ik in de gegevens validatie.
dit mag eigenlijk geen invloed hebben.

Hey,

ik heb ook ooit dat probleem gehad, dat na het afsluiten mijn datavalidatie niet meer werkte (en verdwenen was)
We hebben toen 2 oplossing gevonden :
1. geef de lijst van de gegevens een naam (named ranges)