Via ICIDU wel, via Experia niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoTan

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Berichten
22
Hoi,

Ik worstel met een vreemd probleem. Een paar feitjes: we gebruiken 2 computers die draaien op Windows XP en 1 computer die draait op Windows 7. Wij zijn van provider Unet overgestapt naar KPN. Het Unet signaal werd draadloos verstuurd via een ICIDU boxje (zelf geïnstalleerd). Het KPN signaal wordt draadloos verstuurd via een Experia box (door KPN geïnstalleerd).
Alle computers hadden een probleemloze draadloze verbinding met de ICIDU. De 2 Windows XP computers hebben eveneens een probleemloze draadloze verbinding met de Experia box van KPN. De Windows 7 computer heeft een soort van draadloze knipperlicht verbinding met de Experia box: af en toe heb ik verbinding, maar als ik een andere webpagina - om het even welke - bezoek, wordt de verbinding verbroken....
Hoe kan dit nou?:shocked:
Als ik de Windows 7 machine aan de UTP kabel leg, is er geen probleem. Natuurlijk: de kabel er aan en je bent van het probleem af. Maar ik zou toch graag het draadloze probleem willen oplossen :).
Alvast bedankt voor alle hulp die geboden kan worden!
 
Laatst bewerkt:
Wat je kunt doen is beide routers naast elkaar gebruiken, elk met hun eigen draadloze netwerk, of je zet draadloos uit op de Experiabox, dus dat je alleen de ICIDU voor draadloos gebruikt.

Zorg ervoor dat de ICIDU tijdelijk losgekoppeld blijft van de Experiabox. Sluit een pc of laptop bedraad aan aan de ICIDU. Zet op de ICIDU DHCP serving uit en stel daarna op de ICIDU een LAN ip-adres in de 192.168.2.x reeks in (bijv. 192.168.2.253). Ontkoppel je pc/laptop van de ICIDU, koppel de ICIDU via een van de LAN-aansluitingen (dus niet de WAN/Internet poort) aan op een LAN poort van de Experiabox.

Alle apparaten die daarna bedraad of draadloos verbonden zijn via de ICIDU krijgen hun IP-adres van de Experiabox. Je hebt dus de ICIDU als draadloos accesspoint en bedrade switch in het netwerk van de Experiabox gezet. Mocht je nog wijzigingen willen doen in de ICIDU, dan kan dat via het ip-adres dat je hem hebt gegeven (dus, in mijn voorbeeld, op http://192.168.2.253).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan