• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via Internet, mbv uitvraagvelden PDF creeren van excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaAlberta

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Hoi,

Ik heb een basisrapportage voor 11 gemeentes op 2 onderwerpen, die ik samenstel in excel. Dit excel bestand wordt ieder kwartaal bijgewerkt en dan tot een PDF gemaakt voor alle 11 gemeentes in 1 PDF. Maar eigenlijk zou ik een tooltje willen maken dat de gemeentes via internet hun eigen deel van de rapportage in PDF kunnen downloaden. Nou kan ik natuurlijk 22 PDFs gaan maken maar daar heb ik geen zin in, want ik heb gezien dat het makkelijker kan, bijvoorbeeld op de site van het CBS.

Ik heb alleen geen flauw idee waar ik het moet zoeken. Hoe pak ik dit aan?

alvast bedankt,
Lisa

Lisa,
Kan je de link plaatsen naar je voorbeeld op de CBS site?
Ik denk namelijk dat het wel losse PDF bestanden zijn, maar die staan in een database (PHP) en op basis van voorwaarde worden deze geladen op de website...
Hierbij moet je wel kennis hebben van PHP of gaan werken met een Joomla ofzo. Dit betekent, dat als jullie al niet beschikken over een PHP site, dat deze gemaakt moet worden of een verwijzing naar site met PHP die je nog moet maken.

Wat wel kan (met Excel) is een Excel bestand plaatsen, beveiligen en met een userform een keuze uit gemeente/onderwerp maken. Deze kunnen dan door een knop opgeslagen worden als PDF ofzo??
Maar zonder een voorbeeldbestandje is dit niet mogelijk :)

Laatst bewerkt:
Dit is een vooraf gemaakt PDF bestand op de dataserver. Deze wordt opgeroepen op basis van de ingevoerde tekst met ASP.
Als er geen kennis van HTML is dan is ASP onbegonnen werk.

Misschien de optie die ik voorstelde??

hmm jammer, ik had gehoopt dat het echt het rapport samenstelde vanuit excel (of access) en er daar pas ter plekke een pdf van maakte.
Ik zal eens even nadenken over de excel optie die jij aangeeft.

bedankt :),
Lisa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan